JFolder: :files: Pad is geen map. Pad: [ROOT]/images/wedstrijdfoto/Joure8_Hielpen1
There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder:

Hielpen weet weer wat winnen is

Hielpen is de afgelopen periode veelvuldig in het nieuws/media geweest omtrend de situatie van het veld. De situatie is zo dat er een bezuinigingsopagve ligt bij de gemeente en onderdeel van deze bezuinigingsopgave is het afstoten van een 3 tal sportvelden. Het veld van SV Hielpen werd hierbij genoemd als voorbeeld. De Hielpers gingen echter niet bij de pakken neer zitten. Regelmatig werd de media gezocht en vv Willemsoord deed een oproep voor het organiseren van een protecttoernooi. Al met al heeft alles er aan bijgedragen dat de berichtgeving nu positief is.

Nu de wedstrijd. Hielpen was vorige week vrij, het was namelijk een beker/inhaal weekend. De laatste wedstrijd die Hielpen speelde was ook in Joure, tegen het 7de elftal. Ondanks het knappe spel, duurde de wedstrijd net 10 minuten te lang. Die wedstrijd verloren we met 2-1. Vandaag mogen we aantreden tegen Joure 8. In de wetenschap dat Joure 7 5-1 had gewonnen van Joure 8, moest deze tegenstander van een ander formaat zijn dan de vorige. Al met al hoopten de Hielpers dus op een goed resultaat en dat er weer eens een overwinning meegenomen kon richting het IJsselmeerstadje.

Hielpen begon de wedstrijd slordig en de eerste kansen waren dan ook voor Joure. Bij de eerste beste aanval van Joure was het ook een goal. Dit beloofde nog wat voor de rest van de wedstrijd. De Hielpers lieten het hier niet bij. Door inzet en goed spel ontstonden de nodige kansen en goals, hoewel het spel van de Hielpers en Joure aardig gelijkopging, sprong Hielpen veel beter om met de kansen. Hielpen scoorde 4 keer achterelkaar. Hierna golfde het spel weer op en neer en kwam Joure er nog één keer gevaarlijk uit. De bal kon niet goed tegen gehouden worden door de Hielper verdedigers en een eigen goal was het eindresultaat. Ruststand was dus ook 2-4.

Na rust lieten de Hielpers het er niet bij zitten en het vertoonde spel van de eerste helft werd voort gezet en met een goed staande verdediging kwam Joure er ook nog amper door. De mooiste goal van de tweede helft was de goal van Sjoerd Bokma, die met een solo van achterenuit naar voren rende. Met verder de ene goal nog mooier dan de andere werd Joure aan de Hielper kar gespannen en kwam uiteindelijke de prachtige eindstand van 3-9 op het scorebord te staan.

Na twee nederlagen op rij, waar we iedere keer net een goaltje te weinig hadden, hebben we de schade van de afgelopen wedstrijden aardig ingehaald. Door deze overwinning is Hielpen geklommen naar de zevende plaats. De volgende wedstrijd is de laatste in een reeks van 3 uitwedstrijden in en tegen Wolvega en met het vertoonde spel kan er zo wel eens een prachtige wedstrijd in zitten!

{gallery}Joure8_Hielpen1{/gallery}