Hielpen wint in Sneek van Waterpoort Boys

Op 30 november stond de wedstrijd Waterpoort Boys 4 – Hielpen 1 op het programma. Na de laatste wedstrijd was Hielpen op zoek naar revanche en dit moest dan wezen tegen het vierde elftal van Waterpoort Boys. WPB staat op een elfde plaats en heeft enkel gewonnen van hekkensluiter Scharnegoutum. Hielpen was dus aan zijn stand verplicht om de wedstrijd tot een goed einde te brengen. Daarnaast was Hielpen afgezakt naar de 9e plaats na de nederlaag van vorige week.

Aan de aftrap begonnen namens Hielpen de volgende spelers: op de goal: Wieger – achterin: Siebe, Sjoerd, Gysbert en Bouke – middenveld: Freek, Jelmer Bokma, Jurjen en Hylcke – Voorin: Sander Mulder en Johan. Joost en Sietse begonnen op de bank.

Hielpen begon de wedstrijd slordig. Met een verkeerde terugspeelbal werd bijna de 1-0 voor WPB ingeluid. Er kon echter nog op tijd ingegrepen worden waardoor de brilstand op het scorebord bleef staan. Verder kwam WPB de eerste helft niet verder dan wat schoten van afstand, door de solide staande Hielper verdediging. Hielpen kreeg na een kwartier meer vat op de wedstrijd en dit resulteerde ook in de nodige kansen voor de Hielpers. Zo waren na goed combinatiespel Johan en Sander beide dicht bij de openingstreffer. Deze ballen werden echter goed gepakt door de keeper van WPB. De openingstreffer kwam er gelukkig voor de Hielpers vlak voor rust. De opstormende Hylcke Zijlstra schoot de bal vanaf de 16 meter lijn, prachtig achter de keeper.

Na rust was de wedstrijd meer in evenwicht, zowel de Hielpers als WPB kregen kansen om tot scoren te komen. Lang bleef het 0-1 voor de Hielpers, dit bleef dus niet zo. WPB scoorde de 1-1. Hierna bleef het spel weer lang gelijk opgaan en hadden beide keepers genoeg te doen. Een kwartier voor het einde stormde Johan op via de rechterflank en de 1-2 voor de Hielpers werd binnen de netten geschoten. Lang kon Hielpen echter niet van de voorsprong genieten. WPB schoot al snel de 2-2 binnen de netten en eerlijk is eerlijk dit was een mooie goal. Hielpen liet het hier niet bij zitten en wist dat er alles aan gelegen was om hier te winnen, dit gebeurde ook. Weer stoomde Johan op via de rechterflank. Sander Mulder wist wel raad met de bal die hij van Johan kreeg. Deze werd prachtig afgerond, waardoor de 2-3 eindstand op het scorebord kwam te staan.

Door de overwinning tegen WPB stijgt Hielpen weer naar de achtste plaats. De naaste belager Joure 8, heeft twee wedstrijden meer gespeelt. Dit geeft een kans voor de Hielpers om los te komen en zich beter te kunnen nestelen in de middenmoot. De volgende wedstrijd is voor de Hielpers de thuiswedstrijd tegen nummer 10, ONS Sneek 4. Dit is de laatste wedstrijd voor de winterstop. Laten we hopen dat Hielpen een prachtige overwinning kan pakken en zodoende met een goed gevoel de winterstop in kan.