Als m'n tante een... dan...

We moeten er met z'n allen weer aan geloven, die ellenlange verhalen van die kerel die voetbalverslagjes schrijft die nooit over voetbal gaan. Lekker is dat. Tsja, u vraagt wij draaien. Ik kan u vertellen dat die dagen zo'n beetje over zijn. Ja het is waar, alle ongein rondom het voetbal is ineens over: we zijn een serieus kelderklasse-elftal geworden. Betekend dat mijn verslagjes ook een tikkeltje korter zijn dan dat u gewend was van vorig seizoen. Er zijn nu mensen die een traantje wegpinken, maar ook mensen (ik noem geen namen) die opgelucht ademhalen. Ja ik geef toe, het waren beproevingen, maar als u dit leest, betekent het dat u die overleeft heeft. Naja goed ik zal maar met het verhaal van afgelopen week beginnen.

Afgaand op de overleveringen van Aete in de rubriek 'Opa vertel eens een verhaaltje', ging het verrassend goed tegen Nijland. Maar om te winnen moet je er wel eentje meer maken dan de tegenstander en dat gebeurde helaas niet. Ach, nieuwe week nieuwe kansen. Genoeg spelers ook, aangezien we ineens wel allemaal fit zijn. En ineens ook bloedserieus (iets te serieus naar mijn idee, we spelen tenslotte kelderklasse). Twee keer getraind deze week en een opkomst van rond de 15 man elke keer. Zelfs ons mascotte Klaas Cambuur jr. was aanwezig (zijn eerste en laatste training van het seizoen). Verder niet veel bijzondere dingen eigenlijk.

Aangezien De Grote Lijdert eigenhandig mijn vrijdagavond-rubriek naar de Filistijnen heeft geholpen, kan ik die ook overslaan. Niemand durft nog een stap in de kroeg te zetten. Al bleek de zaterdag wel dat Meiland met zijn koppie in de talkpoeder had gehangen zo bleek dat ie keek. Zielig he. Voor de rest iedereen fit, niet gezopen.

Mooi dat is dat, dan de zaterdag maar. DGL bleek niet aanwezig (hoera!!), die was ergens op een dorpsfeest. Kan eigenlijk niet zoveel meer misgaan dus. Spulletjes netjes geregeld, iedereen stipt op tijd op de haven (Meiland was zelfs al in Deinum). Bleek dat we een arsenaal aan auto's hadden staan, want in Hielpen doen we niet aan inflatie en benzineprijzen. Aangekomen in Deinum bleek iedereen op tijd behalve Jantje Turbo, want die moest nog op het podium wegens een gewonnen atletiekwedstrijd voor kinderen in DKV. Oh en we waren met 16 man sterk. Ondertussen werd het korfbal nog even geanalyseerd 'krekt het, mooi lik veldjen'.

Nou warming up even afdraaien en knallen met die handel. Opstelling: Meiland tussen de palen; Turbo, Kevin, Capitano en Pizzaboer jr. de defensie; Fitboy FC en ABBA op de mid; Daddy, Likjen Jappe-Graete bek en 3D in de aanval; wisseltjes waren Rikkert, TT'tje, Mountain, Aete (die van Opa vertel eens een verhaaltje) en Reportert; Lijdert was er dus niet, Trainert heeft dus voor twee geschreeuwd langs de lijn; Onze vlaggenist van dienst was Siep. Oh en er was ook een swikje support, bij gebrek aan beter vertier op de zaterdagmiddag.

Eerste helft waren we beter: meer kansen, twee afgekeurde doelpuntjes, een struikelende LJ en 3D z'n eerste gele prent. Mooie samenvatting van de eerste helft.

Tweede helft: paar wisseltjes, een volgens de aloude voetbalwet terechte 1-0 en uiteindelijk ook nog een 2-0, een gefrustreerde Trainert, een luie wissel (warming up is voor ijskonijnen) en nog steeds veel kansen maar geen doelpunten (ja alleen maar tegen...).

Weer beter en weer verloren, maar wat heeft dat nou met de titel te maken? Nou, na de tijd volgen de welbekende analyses (specifiek van een bepaald persoon, ik noem geen namen), met de wat als... en dan had het zo gelopen. U snapt 'm wel.

Gehaktbal kon helaas niet worden getest, volgende keer beter, dus geen cijfer.

Mannschaft heeft wel een nieuwe (oude) kroeg ontdekt als nieuwe stamkroeg, deze is getest en goedgekeurd. Volgende week na de wedstrijd wordt daar dan ook een leuk feessie georganiseerd (komt allen).

Oh en volgende week wordt er thuis gespeeld door Jong Hielpen en de hoofdmacht. Ommen tén en TOP 63 zijn de tegenstanders. Daarna dus feessie.

Nou was 'm wel weer zo.

De Groet'n,