Hielpen 2 verliest in eerste kwartier tweede helft van Zeerobben 4

Op 1 oktober stond de tweede wedstrijd van het seizoen op het programma. Na het knappe gelijkspel tegen de buren uit Stavoren mocht het deze keer aantreden tegen het vierde elftal van Zeerobben uit Harlingen. Voor de Hielpers een onbekende tegenstander, maar met het vertoonde spel van vorige week kon er zomaar een prachtige uitslag uit de hoge hoed komen.

Nu de wedstijd. De opstelling was als volgt: op de goal: Wieger – Achterin: Tim, Jeffrey, Eise Blom en Jelle – Middenveld: Eise Wester, Freark Kramer, Ruurd en Freerk van der Werff – Voorin: Robin en Daniël. Op de bank begonnen Dirk, Niek en Joost.

Vanaf het begin was goed te zien dat de goede lijn van vorige week doorgetrokken werd. Hielpen zat er goed bovenop en kon goed tegenstand bieden tegen de Harlingers, wee het niet dat de eerste blessure al na 2 minuten viel. Jelle verstapte zich en zo kon Niek al snel zijn plek innemen. Hierna kwam het eerste wapenfeit van de kant van de Hielpers. De achterhoede van Zeerobben gaf een cadeautje weg door de bal recht in de voeten van Robin de spelen, die hier wel raad mee wist, 0-1. Hierna werd Zeerobben gevaarlijker. Waar de verdediging de aanvallende intenties eerst nog goed opving lukte dat na een kwartier niet meer. De vrijstaande spits kopte de bal achter Wieger, 1-1. De aanvallen van Zeerobben die hierna volgden werden weer goed gekeerd en uit een prachtige counter wist Daniël het net te vinden, 1-2. Nog voor rust scoorde Zeerobben echter nog de 2-2 en 3-2. De 2-2 viel uit een corner die ook weer binnen werd gekopt. De 3-2 was een onhoudbaar schot van buiten de 16 meter in de categorie wereldgoal. Dus ondanks het knappe spel van de Hielpers werd toch tegen een achterstand aangekeken in de rust.

Vlak na rust werd Zeerobben sterker. De Hielpers konden hier niet genoeg tegenstand tegenover zetten en dus scoorde het een aantal keren achtereen. Er werd namelijk 3 keer gescoord in een kwartier tijd. De vrijstaande spelers van de tegenstander wisten wel raad met de kansen die de Hielpers hen gaven. Hierna herpakte het tweede zich weer goed en ging het naarstig opzoek naar een aantal goals. Er waren kansen voor Robin en Daniël die een aantal keren op de goed keepende goalie van Zeerobben stuiten. De eerste Hielper goal volgde uiteindelijk hierna 20 minuten voor tijd. Uit een counter van Daniël die knap tussen de spelers van Zeerobben door slalomde en de keeper wist te omspelen scoorde Hielpen de derde goal. De vierde goal van Hielpen kwam op naam van Freark Kramer die vanuit een scrimmage de bal in goal zag eindigen. In het vervolg kwamen zowel Hielpen alsook Zeerobben niet meer tot kansen. De eindstand was dan ook 6-4. Ondanks het verlies kan terug gekeken worden op een goede wedstrijd en dat de stijgende lijn van de vorige wedstrijd doorgezet wordt. De volgende wedstrijd van het tweede is de uitwedstrijd tegen het derde elftal van Nijland.