Hielpen 2 vergeet zichzelf te belonen tegen nieuwkomer ONS 5

Na twee verloren wedstrijden (lees: 4-1 tegen SDS 5 en 0-4 van Workum) stond de wedstrijd op het programma tegen nieuwkomer ONS 5. In eerste instantie was Bolsward 8 in de competitie toegevoegd, deze hebben echter geen wedstrijd gespeeld en voordat de competitie aanving heeft dit elftal zich al terug getrokken. Zodoende was er ruimte over in de competitie. De leeggevallen plaats is ingevuld door het vijfde elftal van ONS.

Nu de wedstrijd. De opstelling was als volgt: op de goal: Wieger – Achterin: Siebe, Gysbert, Jelle en Jelmer – Middenveld: Freerk, Freark, Dirk en Wisse – Voorin: Jens en Tim. Jildert, Folkert en Joost begonnen op de bank.

Al vanaf het begin waren er een paar knappe acties waardoor Hielpen in het eerste kwartier een klein overwicht had. De aanvallende intenties van de Hielpers werden echter makkelijk onschadelijk gemaakt door de Sneker verdedigers en de keeper kon de bal een aantal keren makkelijk uit de lucht plukken. In het vervolg kwam ONS beter in de wedstrijd waardoor deze veelvuldig de Hielper helft bezochten, wee het niet dat het dan ook vaak buitenspel was. Éénmaal was het niet buitenspel en bij de ontstane kans moest Wieger dan ook handelend optreden. Aan het einde van de eerste helft kwamen de Hielpers er nog tot tweemaal gevaarlijk uit. Een lange bal van Jelmer werd van achterenuit goed naar voren geslingerd en Wisse pakte bal knap op. Hierdoor kreeg hij de gelegenheid om deze voor te geven op Jens, die een teenlengte tekort kwam om de bal in de goal te schuiven. De tweede kans ging op een identieke wijze. De Hielper aanvaller schoot de bal jammer genoeg naast de goal. Zodoende werd er gerust met 0-0.

Na rust ging de strijd wederom gelijk op. Er waren voor de Hielpers twee grote kansen te noteren. Vanuit een lange bal vanaf het middenveld werd Jens in gereed stelling gebracht die de bal net niet goed kon raken. Bij de tweede kans werd een goede pas van Jildert op de opstormende Folkert gespeeld die op de keeper stuitte. Aan de andere kant kreeg ONS ook een dot van een kans. Vanuit een inworp werd een flankspeler bereikt, die voor de goal de vrijstaande speler wist te bereiken. Deze wist echter vanaf 5 meter de bal niet goed te raken waardoor het 0-0 bleef. Verder zijn er geen kansen meer geweest. De eindstand was dan ook 0-0, ondanks dat het tweede gesteund werd door de nodige support waaronder een uit China overgekomen panda. De volgende wedstrijd voor het tweede is de uitwedstrijd op 26 november in Sexbierum tegen AVC 3.