SV Hielpen beloont zichzelf tegen VV HJSC

Het is dinsdag avond 22 November en SV Hielpen is onderweg naar VV HJSC voor een potje voetbal.

Opstelling:

Op goal staat natuurlijk ons keepertje Meiland (die trouwens de afgelopen weken geheel onthoudend is). Opa, Turbotje, Capitano en de Nieuwe Hielper in de verdediging. Op ons middenveld staan de Fitboys FC, Sjans en Likjen Jappe. Voor in de aanval staan Abba en 3D.

Maar er waren wel wat kleine probleempjes... Abba was bijvoorbeeld lekker aan het zingen op een hitje en vergat zo Mo'tje langs te halen. Ook waren we vergeten de inloopshirtjes mee te nemen, maar gelukkig was Daddy oplettend en kwam hij ze even langsbrengen.

Dan nu over de wedstrijd.

HJSC neemt de aftrap en begint het spel, in de eerste minuten kwam er balverlies van HJSC waaruit een snelle counter kwam van Hielpen 3D schoot! Maar helaas net naast het doel.

Het spel loopt even door. HJSC is veel aan de bal en Hielpen heeft onnodig balverlies, maar dan is er een iets te gehaaste uittrap van Meiland (we waren niet aan het opletten) die net in het midden van onze linies valt. Deze bal komt recht in de voeten van HJSC. HJSC speelt het mooi uit en er valt een doelpunt, 1-0. Na het doelpunt waren er nog wel wat momentjes voor HJSC en Hielpen, maar kwamen er niet echte kansen uit.

Toen was het rust, iedereen doet even een lekker bakje thee en er gaan wat Dextro tabletjes naar binnen. Vervolgens doen DGL en KH hun verhaal. De pauze was hierna alweer voorbij, want er werd op de deur geklopt (nee niet Sinterklaas de scheidsrechter natuurlijk)

2e helft: Hielpen trapt af en HJSC was iets minder scherp wat leidde tot meer balverlies. Hiervan heeft Hielpen veel meer kunnen profiteren, het heeft het niet tot echte kansen kunnen omzetten. Fitboys FC had wat opkomende pijntjes in de 2e helft. Dus besloten KH en DGL ervoor om ze alvast te wisselen. DJ Kevin en Robijn kwamen erin voor de FC Fitboys.

De wedstrijd gaat alle kanten op, maar HJSC speelt de bal wat makkelijker rond. Dan ongeveer 20 minuten voor tijd: PENALTY! (3D werd aangetikt van achter) Abba neemt de penalty en schiet strak in de hoek en laat de keeper kansloos, 1-1.

HJSC bleef proberen, maar onze keeper Meiland bleef een sta in de weg. HJSC geeft een voorzet, maar Meiland heeft de bal al vast. Vervolgens loopt de aanvaller zo tegen Meiland aan en kan niet meer verder. HJSC met 10 man nadat ze geen wissels meer hadden.

Paar minuten later komt er een voorzet van Hielpen zo op het muzikale hoofdje van Abba die hem op de goal kopt, de keeper redt in eerste instantie, maar Abba schiet hem er snoeihard vanuit een rebound in. 1-2 Hielpen toch? De scheids laat hem eerst staan maar besluit toch naar de grens te gaan die voor buitenspel vlagt. De scheidsrechter besluit dat het doelpunt wordt afgekeurd en het staat dus weer 1-1, balen. Dan weer een wissel Likjen Jappe gaat eruit en Mo'tje komt erin.

Nog paar minuten voor het einde van de wedstrijd probeert HJSC nog steeds te scoren, maar met 1 man minder komt Hielpen toch meer aan spelen toe. HJSC verspeelt de bal en er komt een lange steekpaas richting Abba. Abba loopt op de keeper af en wordt in de 16 meter onderuit getackelt door een verdediger. Je raadt het al PENALTY! Abba besluit dat 3D de penalty neemt. Op de bank van SV Hielpen is er spanning, "gaan we winnen van de koploper (nu niet meer)?". 3D schiet mooi in het hoekje van het doel 1-2 Hielpen.

De 90 minuten waren voorbij, maar de wedstrijd nog niet. Veel blessures Lijde tot veel extra minuten. HJSC bleef kansjes creëren, maar Meiland liet zich niet meer verrassen.

Het fluitsignaal klinkt en SV Hielpen pakt 3 punten tegen VV HJSC.