Hielpen 2 heeft eerste overwinning in de pocket!

Op 8 april 2023 stond de wedstrijd tegen Makkum 4 op het programma. Na het zeer knappe gelijkspel tegen Workum 4, was vandaag een uitstekende kans om ervoor te zorgen dat deze lijn door getrokken zou worden. De eerste overwinning van het seizoen zou een prachtige beloning hiervan zijn.

Nu de wedstrijd. De opstelling was als volgt: op de goal: Wieger - Achterin: Gysbert, Jelmer, Eise Wester, Freark Kramer en Freerk van der Werff - Middenveld: Dirk, Johan en Wisse - Voorin: Ruurd en Daniël. Jeffrey, Sjoerd, Siebe, Jildert en Bouke begonnen op de bank.

Vanaf het begin was te merken dat Hielpen er goed bij zat. Zo werden een aantal knappe kansen gecreeërd, veelal uit corners. Het lukte echter iedere keer net niet om de bal in het doel te krijgen. Aan de andere kant kwamen de Hielpers ook goed weg bij een aantal goede kansen van Makkum. Zo heeft Wieger een aantal goede reddingen gehad en Wisse heeft de bal een keer van de doellijn weten te halen. Hierna kreeg Hielpen weer een goede kans via Daniël, die met een bekeken schot van afstand de keeper wist te passeren, 0-1. Vervolgens kreeg Makkum meer vat op de wedstrijd waarbij het laatste kwartier van de eerste helft, Hielpen meer tegen de eigen goal aan werd gedrukt. Uit tweede aanvallen scoorden zij dan ook. De speler van Makkum wist de Hielper verdediging te slim af te wezen met het nodige kap- en draaiwerk, 1-1. Bij de tweede goal werden de Hielper verdidigers het bos ingestuurd, omdat de spits van Makkum te snel bleek, 2-1. Vijf minuten voor het einde had Hielpen nog wel een knappe kans op de 2-2. Sjoerd schoot met een boogje de bal over de keeper, die er nog net bij kon komen. Hiermee was de ruststand dan ook 2-1 in het voordeel van de Makkumers.

De tweede helft ging in het begin gelijkop. Dit resulteerde in een gelijk aantal kansen voor zowel Hielpen als Makkum. In deze fase waren hadden de keepers dan ook beide een aantal knappe reddingen. Deze fase duurde ongeveer tot 20 minuten voor het einde. De opstormende Daniël werd goed bediend en die liet de keeper kansloos 2-2. De 2-3 kwam op naam van Bouke Folkertsma. Freerk van der Werff gaf de bal vanaf rechts goed voor en de vrijstaande Bouke wist met een prachtig laag schot de keeper kansloos te laten. Zo'n 5 minuten later was het weer raak. De genomen corner werd bij de eerste paal knap binnengekopt door Freerk. In het vervolg wisten beide ploegen geen kansen meer te creeëren en was de eindstand dan ook 2-4 voor Hielpen. Hiermee werd de eerste, en meer dan terrechte, overwinning van het seizoen behaald door het tweede.

De volgende wedstrijd is uit in de derby tegen Oeverzwaluwen 3 in Koudum. Met deze prachtige overwinning een goede reden om de goede lijn volgende week een mooi vervolg te geven!