Hielpen 2 verliest geflateerd van Oeverzwaluwen 3

Op 15 april stond voor het tweede de derby tegen Oeverzwaluwen op het programma. In de thuiswedstrijd werd er met 1-1 gelijk gespeelt en na de prachtige eerste overwinning van vorige week was er dan ook alle reden toe om de punten mee te nemen naar Hindeloopen. Dit alles was ook in de wetenschap dat, mocht er gewonnen worden, dat het tweede weer een plekje kan stijgen op de ranglijst.

De opstelling was als volgt: op de goal: Wieger - Achterin: Freerk van der Werff, Jelmer, Bouke, Siebe en Gysbert - Middenveld: Dirk, Jildert en Freark Kramer - Voorin: Sjoerd en Jeffrey. Thomas, Joost, Jelle, Folkert en Niek begonnen op de bank.

Vanaf het begin was te zien dat de ploegen aan elkaar gewaagd waren. Zo waren de eerste kansen wel voor de Hielpers, daar waar de Koudumers veelal op de achterhoede stuitte. De kansen waren voor Sjoerd, Jeffrey en Freerk van der Werff en Jildert. Hiervan was Jeffrey het dichtste bij een goal. Via een één twee kwam hij goed voor de Koudummer goal en de bal belandde knap achter de keeper. Deze goal werd echter afgekeurd wegens vermeend buitenspel. Bij de goede kans voor Sjoerd stond hij net met de rug naar de goal, waardoor het lastig was om een goed schot te produceren. Jildert en Freerk stuitten ook op de Koudumer keeper, die hierdoor de stand op 0-0 hield. In het vervolg kreeg Koudum een aantal goede kansen. In een één op één met Wieger wist hij knap redding te brengen. Even later was in een vergelijkbare situatie en ook Wieger weer de sta in de weg. Dit duurde tot 10 minuten voor de rust. Met twee knappe aanvallen waren de Koudumers de Hielpers te slim af. Dit leidde dan ook in 2 goals, 2-0. 2-0 was dan ook de ruststand.

In de tweede helft ging Hielpen verder waar het de eerste helft geëindigd was. Goed voetballen en proberen kansen te creeëren. Na ongeveer een kwartier werd een Hielper speler neegelegd in de Koudummer 16 meter. De penalty werd knap binnen geschoten door Thomas. Even later werd de bal goed onderschept door Sjoerd, die één op één met de keeper raad wist met dit cadeautje, 2-2. Hierdoor beloonde het tweede zich voor het vertoonde spel. In het vervolg gingen zowel Hielpen als ook Koudum opzoek naar de 3e treffer. Jammer voor de Hielpers kwam deze er voor de Koudummers. Een boog balletje ging met een stuit over de Hielper verdedigers en kwam terecht bij de spits van Oeverzwaluwen, die deze binnen prikte, 3-2. De volgende goal was een penalty. De doorgebroken speler werd neergelegd in de Hielper 16 meter. één op één met Wieger, liet hij onze keeper kansloos, 4-2. Tot overmaat van ramp werd het ook nog 5-2. Dit bleek ook de eindstand.

Al met al jammer van de geflatteerde eindstand na het vertoonde knappe spel van vanmiddag. De volgende wedstrijd is thuis tegen AVC 3 uit Sexbierum en met het vertoonde spel is er zomaar van alles mogelijk.