19 oktober stond voor Hielpen 2 de vierde wedstrijd van de competitie op het programma. Na de vorige thuiswedstrijd tegen WPB 4 te hebben verloren, waren er vandaag nieuwe kansen tegen het vierde elftal van Makkum. Makkum had 6 punten uit 3 wedstrijden, daar waar het tweede 3 punten had uit 3 wedstrijden. Met een eventuele overwinning was er de kans voor het tweede om dus op gelijke hoogte te komen met de gastheren uit Makkum.

Nu de wedstrijd. Vanaf het begin een sterk Hielpen. De combinatie werd veelal gezocht en zodoende kwamen er voor de Hielpers ook verschillende kansen. Er waren kansen voor Hugo, Eize Wester, Wieger en Sjoerd. Alle schoten gingen echter over of naast. Aan de andere kant kwam Makkum ook een aantal keer gevaarlijk bij de Hielper goal, hier kwamen echter geen goals uit. Vlak voor het einde van de eerste helft stond Rutmer goed op de lijn, om te zorgen dat de ruststand dan ook 0-0 werd.

In de tweede helft een totaal ander Hielpen 2. Daar waar de eerste helft knap de aanval werd gezocht en het één en ander goed uit werd gespeelt, was dit de tweede helft anders. De eerste goal van Makkum viel ook al na 10 minuten. Makkum gaf de bal knap voor en de vrij staande speler, kon de bal zo binnen tikken. De tweede goal van Makkum kwam uit een corner. De derde goal van Makkum viel na ongeveer een half uur spelen. De gegeven penalty werd binnengeschoten. Vlak voor het einde kwam Makkum ook nog op 4-0. Deze goal was identiek aan de 1-0.

Jammer maar helaas heeft het tweede de lijn uit de eerste helft niet door weten te trekken in de tweede helft. De volgende wedstrijd voor het tweede is over twee weken thuis tegen het derde elftal van Oeverzwaluwen. Dan nieuwe ronde nieuwe kansen.

Het Oost 26
8713 JP  Hindeloopen