Na een vrije week, door een aflassing, stond deze week voor het tweede weer een wedstrijd op het programma. Dit maal was het, het vierde elftal van Waterpoort Boys. Onze gasten uit Sneek hadden uit de eerste 3 wedstrijden 6 punten. Daar waar wij 3 uit twee wedstrijden hadden. Al met al werd met een keurkorps van 14 spelers begonnen aan deze strijd.

Vanaf het begin was direct al snel te zien, dat onze gasten uit Sneek een sterke ploeg hadden. Hierdoor vond het spel ook grotendeels plaats aan de Hielper zijde. De eerste aanval van WPB bleek nog buitenspel. Hierna ging het echter snel. De technisch begaafde spelers uit Sneek waren de Hielper achterhoede constand te slim af. Al met al stond er een ruststand van 0-5 op het scorebord.

In de tweede helft was het beeld enigszins gelijk aan de eerste helft. De Hielpers wilden graag, bij flagen kon met goed veldspel hier en daar ook een kansje worden gecreeërd, echter dit leidde tot niet het gewenste effect. Aan de andere kant wist WPB wel weer drie keer te scoren. Vlak voor het einde was er nog wel een prachtige goal voor Hielpen te noteren. Uit een counter gaf Johan de bal goed voor op Wieger, die één op één met de keeper de eer nog wist te redden. Zo was de eindstand 1-8.

De volgende wedstrijd voor het tweede is in Makkum, tegen het lokale 4e elftal.

Het Oost 26
8713 JP  Hindeloopen