Verslag Hielpen 1 - Nijland 1

Reportert vandaag afwezig bij de wedstrijd, maar bij de 4e helft was hij opeens wel weer van de partij en heeft daar iemand bereid gevonden om verslag te doen. Dus hierbij, iets minder uitgebreid dus als gebruikelijk maar dit wordt volgende week allemaal weer rechtgezet door enige echte Reportert.

Wegens een kroegverbod (nieuwe strenge regels) helaas geen slappe verhalen voor de vrijdag. Iedereen neemt dit serieus en vanaf 20:00 uur was het rustig op de groepsapp. Geen gekke filmpjes en foto’s. Ook wel weer jammer, maar goed, na de wedstrijd tijd genoeg om dit in te halen. Dat zit wel goed.

Na een paar oefenpotjes stond dan vandaag de eerste bekerwedstrijd op het programma. Thuis tegen Nijland. Dit is een ploeg die afgelopen seizoen gedegradeerd is uit de 2e klasse en het komend jaar dus in de 3e klasse mag proberen. Vooraf belooft dit dus een pittige pot te worden en menigeen had het telraam al meegenomen. Dit viel uiteindelijk allemaal best wel mee.

1E HELFT

Al scoorde Nijland in de 1e helft wel een goaltje, dit was wel zo ongeveer hun enige wapenfeit in deze helft. Nijland liet Hielpen opbouwen en dit voerden de mannen van Kerst aardig uit. Een doelpunt had er toen dan ook zeker in gekund maar het laatste stukje geluk ontbrak. Daddy werd ergens in het strafschopgebied nog getorpedeerd, maar de scheids zag net een mooie vogel langs vliegen (de Garuda?) dus hij kon dit onmogelijk waarnemen. En dus weer verder.

2e HELFT

Na rust hetzelfde spelbeeld. Iets minder voetbal, maar wel een paar opgelegde kansen op de gelijkmaker. Zo was Daddy dichtbij maar was de bal hem te snel af. Ook Likjen Jappe  probeerde van alles maar het zat er vandaag niet in. Maar dan breekt de 86e minuut aan. Daddy op snelheid richting de laatste verdediger, krijgt de bal wonderlijk bij de mee opgekomen FC Fitboy Messi. Vanaf een metertje of 3 besluit hij genadeloos hard uit te halen. Helaas knalt de bal met ongekende snelheid op de paal uiteen.  Het bleek dat men in de kantine de naschok van deze knal kon voelen. Helaas, 0-1 nederlaag, waar een gelijkspel of overwinning zeker mogelijk was. Man of the Match: DJ Kevin op de voorstopper met de tegenstander ien e deesek.

3e HELFT

Als vanouds.

4e HELFT

Iets met vis op de haven. Ook weer gezellig. Content zal wel weer volgen op Insta want inmiddels was Reportert dus ook weer aanwezig. Als er een feestje is weten ze de weg wel weer te vinden. Niks mis mee trouwens.

Volgende week Deinum uit.