Hielpen 2 speelt eerste wedstrijd gelijk tegen QVC 3

Na de zomerstop stond de eerste competitiewedstrijd van het seizoen op het programma tegen het derde elftal van onze buren uit Stavoren, een ware derby dus! Vorig jaar kwam het tweede tweemaal het vierde van QVC tegen. Thuis werd er met 0-3 en in Stavoren 3-2 verloren. Nu dus een nieuw seizoen met nieuwe ronde en dus ook nieuwe kansen.

De beginopstelling voor de wedstrijd was als volgt: op de goal: Johan – Achterin: Eise Blom, Gysbert, Bouke en Tim – Middenveld: Freark Kramer, Sander Klaaren, Ruurd en Jildert – Voorin: Robin en Wisse. Op de bank begonnen Maicko, Siebe, Joost, Freerk van der Werf, Folkert en Jelle. Met elkaar dus 17 spelers om de strijd aan te gaan. Er was met deze hoeveelheid spelers zelfs een compleet wisselschema opgezet door interim leiders  Roelof en Johan.

Nu de wedstrijd. Vanaf het begin was gelijk te zien dat de goede lijn van vorig jaar doorgetrokken werd. Het tweede kwam goed uit de startblokken en zo waren ook de eerste kansen voor Hielpen. Dit resulteerde in twee prachtige goal. De diep gestuurde Robin wist de bal goed achter de keeper van QVC te schuiven, 1-0. Die eerder al veelvuldig goed uit de goal stond om de aanvallende intenties van de Hielpers te keren. De tweede goal kwam op naam van Ruurd die de bal vanaf randje 16 prachtig in de bovenhoek krulde, 2-0. In het vervolg kwam Hielpen nog éénmaal bij de Staverse goal. Sander Klaaren wist jammer genoeg het net net niet te vinden. Dit alles vond plaats in het eerste half uur. Ook zouden na een half uur de eerste wissels al doorgevoerd worden, echter door blessureleed van Eise Blom en Jildert moesten Freerk en Maicko er al eerder in. Na een half uur volgde de geplande wissel van Jelle voor Gysbert. Verder kwamen de gasten uit Stavoren maar moeilijk door de solide staande verdediging van Hielpen. Als ze al tot een voorzet of kans kwamen werd deze goed onschadelijk gemaakt door Johan.

In de rust kwamen de overige wissels in het veld. Folkert, Gysbert, Joost en Siebe voor Wisse, Tim, Ruurd en Sander.

Het tweede begon onrustig aan het begin van de tweede helft. Door de vele wisselingen was de organisatie even zoek. Hierdoor kwamen de gasten uit Stavoren beter in de wedstrijd en dit resulteerde erin dat het eerste kwartier na rust de wedstrijd zich grotendeels op de helft van de Hielpers afspeelde. De uitgespeelde kansen die QVC kreeg werden goed opgevangen of gekeerd door de Hielper defensie en keeper. Tegen twee penalty’s had het tweede echter geen antwoord en zo kwam QVC in het begin van de tweede helft al snel op, 2-1 en 2-2. In het vervolg van de tweede helft waren er voor QVC nog twee kansen te noteren die knap werden gekeerd en gepakt door Johan en aan de andere kant kreeg Robin nog een kans die de bal in het zijnet schoot. Zodoende sleepte het tweede het eerste verdiende punt over de streep. Waar het vorig seizoen 4 wedstrijden moest wachten op de eerste goal en de eerste punten pakten in de laatste wedstrijd, werden beide zaken in de eerste wedstrijd al gelijk in de wacht gesleept. Met het knappe spel tijdens deze wedstrijd, kan er zomaar volgende week tegen het vierde van Zeerobben een prachtige resultaat op het scorebord komen! Deze wedstrijd wordt gespeelt om 15:00 uur in Harlingen.