Hielpen 2 verliest van het ervaren SDS 5

Op 29 oktober stond de derde uitwedstrijd voor het tweede op het programma, ditmaal in Easterein tegen het lokale 5e elftal. Op voorhand een sterke tegenstander doordat ze het maximum aantal punten hebben behaald en veel ervaring herbergt.

De opstelling voor de wedstrijd was als volgt: op de goal: Wieger - Achterin: Siebe, Gysbert, Eise en Jelmer - Middenveld: Freerk v/d Werff, Freark Kramer, Wisse en Jildert - Voorin: Tim en Dirk. Ruurd en Joost begonnen als wissels.

Vanaf het begin van de wedstrijd zat Hielpen er vol bovenop. Dit zorgde er dan ook voor dat SDS er maar zelden gevaarlijk door heen kon komen. De meeste ballen kon Wieger makkelijk pakken. Één enkel schot moest de Hielper keeper keren. Die door de sterk spelende verdediging vervolgens werd weggeschoten. Verder hanteerde Hielpen veelal de lange bal. Dit resulteerde in een aantal mooie kansen. Dirk was het dichstebij een goal. Hij kon de bal net niet goed raken waardoor deze naast ging. De ruststand was dan ook 0-0.

In de tweede helft was het beeld iets eentoniger. SDS kreeg meer vat op de wedstrijd waardoor de Hielpers meer naar achteren werden gedwongen. Na circa 10 minuten na rust kwam SDS dan ook op 1-0. In eerste instantie werd de bal weggeschoten van de Hielper goal. De speler van de tegenstander wist de bal op de vangen en kreeg een vrije schotkans. Het geplaatste schot werd vervolgens achter Wieger in de verre hoek geschoten. De 2-0 volgde ook snel. Van achteruit werd een bal naar de snelle buitenspeler geslingerd die bij de goal met een bekeken hakje de vrijstaande speler in het vijfmeter gebied wist te vinden. De Hielpers probeerden zich hierna nog knap op te richten. Vanaf dit moment ging was het spel dan ook meer in balans, echter SDS kwam nog wel op 3-0. Vlak hierna lukte het Hielpen om nog de gewenste goal te maken. Tim Kroon slalomde tussen de verdedigers door waarna hij één op één met de keeper raak schoot. Vlak voor tijd kwam helaas ook nog de 4-1 tot stand. Een speler van SDS kon zo doorlopen vanuit het middenveld. Hij speelde de bal op de vrijstaande man, die onberispelijk binnen schoot. De eindstand was dan ook 4-1. Ondanks het knappe spel kreeg SDS in de tweede helft toch meer vat op de moe gestreden Hielpers. Volgende week nieuwe ronde nieuwe kansen in de derby thuis tegen Workum 4. Met het spel van de eerste helft, en de afgelopen wedstrijden, kan het zomaar zijn dat het een prachtige wedstrijd wordt voor de Hielpers.