Hielpen 2 verliest de derby van Workum 4

Op 4 november 2022 stond voor het tweede de zesde wedstrijd op het programma en wel tegen Workum 4. Dit betekent dat dit alweer de tweede derby van het jaar is, de eerste was tegen QVC. De derde derby volgt spoedig tegen Oeverzwaluwen 4.

De opstelling voor de wedstrijd was als volgt: op de goal: Wieger – Achterin: Siebe, Gysbert, Eise en Jelle – Middenveld: Wisse, Freark, Ruurd en Freerk – Voorin begonnen Folkert en Tim. Jens, Sjoerd, Johan en Joost begonnen als wissel.

Aan het begin van de wedstrijd was al snel te merken dat Workum een sterke ploeg had. Hielpen werd veel naar achteren toe gedwongen door de Workummers. Dit betekende niet dat Hielpen er zo nu en dan niet goed uit kwam. Het lukte echter niet om de bal goed te krijgen en tot echt grote kansen te komen, dit in tegenstelling tot Workum. De Hielper verdediging stond lang goed, maar door een foute terugspeelbal kreeg de tegenstander ook de eerste kans van de wedstrijd. Deze werd goed gekeerd door Wieger. Bij de tweede kans voor Workum was het wel raak. Een aanvallende bal werd verwerkt tot een corner. Nadat de corner ingeschoten werd en een aantal spelers de bal misten, kwam deze terecht bij de tegenstander die deze achter de Hielper keeper schoof. In het vervolg werd Hielpen ook met de rug tegen de muur gezet, waardoor Workum vanaf randje 16 een vrij schot op Wieger af kon vuren. Deze kon er helaas net niet meer bijkomen, 2-0. Dit was ook de ruststand.

Na de rust gingen de Hielpers op zoek naar de nodige goal. Tim en Jens lukte het echter niet om de kansen om te zetten in een doelpunt. Twee knappe schoten werden goed gepakt door de keeper van de tegenstander. Het lukte de Workummers jammer genoeg wel om nog te scoren. Na de twee kansen werd Hielpen weer tegen de muur gezet. De nodige druk zorgde ervoor dat de Hielpers de bal soms niet goed weg konden werken. Dit resulteerde dan ook in twee goals voor Workum. De eindstand was dan 0-4 in het voordeel van de tegenstander. De volgende wedstrijd is in Sneek om 14:30 tegen ONS 5. Dat nieuw in de competitie is toegevoegd.