Hielpen 2 verliest in laatste 5 minuten van SDS 4

Op 10 december stond er voor het tweede alweer de laatste wedstrijd voor de winterstop op het programma. Ook was het de tweede keer dat afgereisd werd naar Easterein, want eerder werd er tegen het lokale 5e elftal gespeeld. Na de verloren wedstrijd tegen Franeker was er hierdoor ook nog een prachtige kans om met een goed gevoel de wintertstop in te gaan.

De opstelling voor de wedstrijd tegen SDS 4 was als volgt: Op de goal: Wieger – Achterin: Siebe, Gysbert, Eise en Jelle – Middenveld: Jildert, Freark, Dirk en Wisse – Voorin: Ruurd en Robin.

Vanaf het begin was duidelijk te zien dat Hielpen bij de les was. Er werden veel duels gewonnen en de bal werd goed rondgespeeld. Uit de vele goede combinaties werd dan de aanval gezocht. De beste kans was dan ook een goal. De bal werd vanaf het middenveld op de opstormende Wisse gespeelt, die de bal voor gaf op Ruurd. Hij schoof de bal vervolgens achter de keeper.

In het vervolg bleef het tweede knap spelen en werd SDS ook onder druk gehouden. Dit alles duurde tot een kwartier voor rust. SDS kwam meer onder de druk uit. Zo kon de opstormende back van SDS op gegeven moment tot in het Hielper strafschopgebied komen. Deze werd vervolgens neergehaald. Uit de ontstane penalty scoorde SDS de gelijkmaker. De ruststand kwam hierdoor tot stand en was dan ook 1-1.

In de tweede helft was het grotendeels SDS dat domineerde, ondanks het knappe en goede spel van het 2e. Toch bleef  lang een gelijke stand op het scorebord, wat een niet meer dan terechte stand was voor de hard werkende Hielpers. Dit kwam mede doordat er een bal tegen de paal en een goede kans gemist werd door SDS. Verder waren er vanaf de Hielper kant twee goede kansen te noteren uit een corner en vrije trap die door Ruurd goed voor de goal werden geslingerd. Helaas kon dit niet in een goal omgezet worden. Vlak hierna stormde SDS nog één keer op richting de Hielper goal. De bal leek al bijna uit en vanuit het geproduceerde schot werd Wieger geklopt. Hierna zijn er geen kansen meer geweest en kwam de eindstand 2-1 op het scorebord te staan. Ondanks het knappe spel kon het meer dan verdiende punt helaas net niet over de streep worden getrokken, maar kon met het vertoonde spel wel met opgeheven hoofd de winterstop in worden gegaan!

De eerste wedstrijd na de winterstop is op 28 januari thuis in de derby tegen het derde elftal van Oeverzwaluwen.