2e speelt thuis gelijk in derby tegen Oeverzwaluwen 3

Op 28 januari 2023 stond voor het tweede de eerste wedstrijd na de winterstop op het programma. Dit was de 3e derby dit seizoen, en wel tegen Oeverzwaluwen 3. Wij hebben goede herinneringen aan de thuiswedstrijd van vorig jaar waar na een prachtige (wed)strijd een meer dan verdient punt in wacht werd gesleept.

Bij de start van de wedstrijd was de opstelling als volgt: op de goal: Wieger - Achterin: Siebe, Gysbert, Eise en Jelmer - Middenveld: Freerk, Jelle, Wisse en Hotze - Voorin: Robin en Ruurd. Op de bank begonnen Johan, Freek, Jildert en Freark.

In het eerste gedeelte van de eerste helft had Hielpen knap de controle over de wedstrijd. Oeverzwaluwen kwam er zo nu en dan voetballent wel iets beter uit, maar tot echt grote kansen kwam dit niet. Mede ook door de solide staande verdediging van Hielpen. De grootste kans voor de Hielpers kwam in deze fase van Ruurd. De goed opkomende Freerk gaf de bal knap voor. Een speler van Oeverzwaluwen kon er nog net bij komen om de kans onschadelijk te maken. In het vervolg van de wedstrijd raakte Hielpen de controle over de wedstrijd kwijt. In deze fase kwam de tegenstander vaker aan de Hielper zijde. Het resulteerde uiteindelijk ook in een Koudumer goal. De vrijstaande speler kon de bal zo achter Wieger schieten, 0-1. Dit was ook de ruststand.

Vlak na rust was te zien dat de organisatie weer terug kwam. De Hielpers gingen dan ook opzoek naar de aansluitingstreffer. Zo waren de grootste voor Jildert en Ruurd. In beide gevallen lukte het net niet om de bal in de goal te krijgen. 20 minuten voor het einde van de wedstrijd kreeg Hielpen een vrije trap. Hotze gaf de bal goed voor en Johan kopte deze prachtig binnen, 1-1. In het vervolg ging Hielpen nog op zoek naar de tweede goal. Deze kwam er echter niet meer. Dit betekende dat de eindstand van 1-1 op het scorebord kwam. Al met al een knap behaald punt. De volgende wedstrijd is in Stavoren de derby tegen QVC 3.