Hielpen 2 speelt in sterke wedstrijd gelijk tegen Zeerobben 4

Op 11 februari stond de eerste wedstrijd van de 2e competitieronde op het programma. De heenwedstrijd tegen Zeerobben werd met 6-4 verloren daar waar het tweede knap tegenstand bood. Vandaag dus nieuwe ronde nieuwe kansen en een gretige ploeg die het onderste uit de kan wilde halen om de punten in Hindeloopen te houden.

De opstelling voor de wedstrijd was als volgt: op de goal: Wieger - Achterin: Jelle, Gysbert, Durk, Freerk - Middenveld: Wisse, Hotze, Dirk en Daniël - Voorin: Douwe en Robin. Op de bank begonnen Johan, Freek en Joost.

Vanaf het begin was te zien dat Hielpen de bovenliggen partij was. Het resulteerde in legio kansen, die allen werden gepakt door de goede keeper van Zeerobben. Een voorbeeld van zo'n kans en redding was het schot van Jelle vanaf zo'n 25 á 30 meter die door de keeper klemvast uit de lucht werd geplukt. Uiteindelijk bleef het spervuur aan kansen niet onbeloont. Na een half uur werd een prachtige steekpas van Hotze opgepikt door Daniël die de bal knap achter de keeper wist te prikken, 1-0. Het laatste kwartier kwam Zeerobben een aantal keer gevaarlijk aan de Hielper zijde wat vervolgens in twee goals resulteerde. Een vrije trap werd goed door de spits van de Harlingers opgepikt en achter Wieger geprikt en uit een andere aanval kon de vrij staande speler de bal zo in de goal schieten. Zodoende was de ruststand dan ook 1-2.

Na rust pakte het tweede het goede spel weer op en heeft Zeerobben meer moeten tegenhouden, dan dat het echt kansen kreeg. Zo kregen onder andere Douwe, Daniël en Johan prachtige kansen om gelijk te maken. Ook hier was de keeper van de Harlingers weer een sta in de weg. Tot het moment dat een Hielper neergehaald werd in de 16 meter van Zeerobben. De penalty werd vervolgens verzilverd door Douwe, 2-2. Hierna ging het sterke Hielpen weer door met het zoeken naar kansen om tot die winnende goal te komen. Deze viel niet meer en zodoende eindige de wedstrijd dan ook in een 2-2 gelijkspel.

Door dit gelijke spel staat het tweede nog steeds op een 10e plek. De volgende westrijd is thuis tegen Nijland 3. De laatste wedstrijd tegen hen was ook een 2-2 gelijkspel. Ook hier weer nieuwe ronde nieuwe kansen, om die eerste overwinning over de streep te trekken.