Hielpen 2 verliest van Nijland 3

Op 18 februari stond de 3e wedstrijd na de winterstop op het programma, ditmaal tegen het 3e elftal van Nijland. De laatste 2 wedstrijden, evenals de heenwedstrijd in Nijland, eindigden in een gelijkspel. Hiermee dus een prachtige aanleiding om het goede spel van de laatste weken om te zetten in een overwinning. Met 16 spelers werd de strijd aangegaan om de punten over de streep te trekken.

Nu de wedstrijd: In het begin van de eerste helft had het tweede minder vat op de wedstrijd wat ervoor zorgde dat Nijland iets sterker was. Echt tot hele grote kansen kwam dit niet, echter kwam Nijland in deze fase wel 2 maal tot scoren. In het vervolg nam het tweede meer het initiatief waardoor Nijland terug werd gedrukt en er ook een aantal schoten van Ruurd, Johan en Wisse werden geproduceerd. De grootste kans was voor Gysbert die zijn kopbal tegen de paal zag eindigen. Helaas voor het tweede kwamen hier geen goals uit. De ruststand was zodoende ook 0-2 voor Nijland.

In de tweede helft was het spelbeeld vergelijkbaar met het begin van de eerste helft. Het tweede kon moeilijk vat krijgen op de gasten wat er ook in resulteerde dat de beste kansen voor hen waren. Goed uitgespeelde kansen leidden de 3e en 4e goal van Nijland in. Zodoende kwam een eindstand van 0-4 tot stand. De volgende wedstrijd is over twee weken in Stavoren  tegen het 3e elftal van QVC en hiermee een nieuwe kans om die verdiende eerste overwinning over de streep te trekken!