Hielpen 2 verliest in extremis van QVC 3

Op 5 maart stond voor het tweede de derby, in Stavoren, tegen QVC op het programma. De thuiswedstrijd eindigde destijds in een 2-2 gelijkspel, nadat we bij rust met 2-0 voor stonden. Deze keer dus een nieuwe kans om de punten binnen te halen.

Nu de wedstrijd. De startopstelling was als volgt: op de goal: Eelke, die de gebleseerde Wieger vervong - Achterin: Siebe, Gysbert, Eise en Jan - Middenveld: Jelmer, Jildert, Dirk en Ruurd - Voorin: Emiel en Gino. Op de bank begonnen Teake, Folkert, Bouke en Wido.

Vanaf het begin werd er goed gecombineerd en kwam het tweede er een aantal keren gevaarlijk uit. Na twee minuten, wist door goed combinatiespel, Gino door te breken die vervolgens in de 16 meter van QVC neer werd gehaald. De gegeven penalty werd verzilverd, 0-1. In het vervolg bleef Hielpen gevaarlijk. De gegeven corners kwamen hierna goed voor de Staverse goal, echter de bal mocht er niet in. Na ongeveer 20 minuten werd Gino weer gelanceerd die één op één de keeper verschalkte, 0-2. Hierna kwam QVC meer en sterker in de wedstrijd.  Dit resulteerde in een aantal Staverse kansen die door goed verdedigings- en keeperswerk niet tot scoren kwamen, tot 5 minuten voor rust. De vrij staande speler van QVC werd bediend en deze wist de bal achter Eelke te prikken. De ruststand was zodoende ook 1-2 voor het tweede.

In de tweede helft een totaal andere wedstrijd. QVC werd sterker en had ook de beste kansen. Met veel verdedigend verzet vormde de Hielpers een knappe muur voor de thuisploeg. Tot ongeveer een kwartier voor het eind werd het toch noodlottig. Een voorzet vanaf de flank, dwarrelde zo in de verre hoek, 2-2. Vervolgens ging QVC ook nog opzoek naar de derde goal, maar door knap keeperswerk werd dit gekeerd en bleef het 2-2. Hierna probeerde het tweede nog wel een aantal kansen te creeëren via Folkert, Teake, Dirk en Wido maar het mocht niet baten. De in het vervolg gegeven en genomen vrije trap door Wido ging helaas voor de Hielpers ook net rakelings langs de paal. Een vijf tal minuten voor het einde kwam er nog een vrije trap voor QVC. Deze belandde jammer genoeg voor de Hielpers prachtig in de verre hoek, 3-2. Dit bleek ook de eindstand. Ondanks een knap verzettelijk spel konden de punten niet meegenomen worden naar Hindeloopen. De volgende wedstrijd voor de Hielpers is in Makkum, tegen het lokale vierde elftal.