SV Hielpen te lief voor zichzelf en tegenstander

Zaterdag 18 maart stond de uitwedstrijd tegen vv Mulier op het programma. Thuis werd hier met 3-1 van gewonnen. Nu dus weer een nieuwe kans om een goed resultaat neer te zetten zou je zeggen.

Vrijdagavond waren er weinig geplande feestjes dus er was de zaterdags een fitte selectie. Dat is een lekker begin. Er was echter 1 feestje alleen leverde deze een voordeel op voor de DGL: Er werd spontaan gebeld vanaf het feestje met de mededeling dat er een extra wissel was gevonden. Ook wel eens lekker dat de DGL niet stad en land hoeft af te bellen. Echter waren er wel wat spelers op wintersport en kwamen deze vrijdag laat thuis, men kon dan ook zien dat deze spelers de eerste helft de lange latten nog onder hadden.

Zaterdag wordt er met 14 man afgereisd naar Witmarsum, echter was het voor de trainert geen grote puzzel om tot een basis 11 te komen aangezien we al weken worden geplaagd door blessures en mensen die zaterdags andere dingen belangrijker vinden. Er werd gestart met de volgende 11: op goal Meiland - achterin Tankert, Mountain, El Capitano en DJ - middenveld: Aete, Henry, Sjans en nieuwe Hielper - Voorin: Daddy, 3d, Likje Jappe. Op de bank begonnen Mo, Wester en globetrotter Sharino.

De wedstrijd begon van onze kant heel slap en veel te lief voor de tegenstander, wat resulteerde in een op het oog lijkende veel beter en makkelijker combinerend Mulier. Dit kwam vooral door een slap Hielpen. Het leidde dan ook tot de 1-0 van Mulier na 15 minuten. Deze goal kwam tot stand doordat een aantal Hielpers allemaal een stap te laat waren. Waardoor de rechtsbuiten alleen vrij voor Meiland kwam en beheerst binnenschoof. Het vervolg van de eerste helft was het beeld hetzelfde alleen waren er weinig kansen voor Mulier. Wel was er een hele grote voor Daddy: die één op één met de keeper mistte. Ook was er nog een pegel van de nieuwe Hielper echter werd deze goed gekeerd.

In de rust waren er 2 omzettingen: Mo erin voor Tankert en Wester voor DJ. Verder werd besloten volle bak druk te zetten, omdat er zeker wat te halen viel. Tevens vielen er harde woorden van de staf dat je meer van jezelf moet verlangen en leidend moet worden en niet altijd naar anderen moet wijzen. Dit leek goed binnen te komen.

In de 2e helft blijken onze omzettingen goed uit te pakken en te leidden tot een aantal kansen van Hielpen voor Daddy, Likje Jappe en een pegel op de paal van Sjans echter trof geen van deze pogingen het doel. In de 70ste minuut werd er gekozen voor alles of niets dus Mountain eruit en de Globetrotter in de spits. Dit leidde tot veel druk en corners, maar dit niet tot echt grote kansen. Mulier profiteerde 5 minuten voor tijd van de chaos achterin en maakt 2-0. De 2e helft werd er goed hersteld, maar er werd vergeten om onszelf te belonen. Er rest niets anders dan oud trainer van Hielpen Yme Vonk te feliciteren met 3 punten.

Na de wedstrijd werd er nog even bij Mulier nagezeten en genoten van een groene knuppel. Echter gauw naar Hindeloopen omdat ons 2e hier tegen SDS 5 speeldde en deze met de bus naar ons toe waren gekomen. Uit research bleek dat deze de bus niet hadden besteld voor de verste uitwedstrijd, maar de keuze werd gemaakt op volgens hun de mooiste kantine. Het was gezellig mannen!

Volgende week staat de wedstrijd thuis op het programma tegen CVO, nieuwe ronde nieuwe kansen.Tevens is deze dag uitgeroepen tot super Saturday, met om 15.00 uur live muziek in de kantine.

Tot volgende week!

DGL