Hylpers om útens komme thûs

Goed voorbeeld doet volgen. Blijkt ook maar weer uit een praktijkvoorbeeld. In een eerder nieuwsbericht werd medegedeeld dat Wido Amsterdam het stokje van Kerst Heida gaat overnemen als hoofdtrainer van Hielpen per aankomend seizoen. Amsterdam is een geboren en getogen Hylper, die na het zetten van de handtekening al bezig is met de voorbereiding van aankomend seizoen.

Dit goede voorbeeld deed volgen, Yvo de Roos; momenteel verblijvend in het mooie Canada waar hij een jaar aan het werken en backpacken is, komt eindelijk weer op de Meenskar voetballen. De Roos komt na een aantal jaar in de jeugd en senioren elftallen van Workum, terug bij Hylpen. Ook  mogen we een oud teamgenoot van de Roos verwelkomen in de selectie van Amsterdam, namelijk: Bastiaan Beintema. Beintema speelde in Workum samen met de Roos tussen 2018 en 2020. Beintema maakte in 2018 de overstap van GAVC naar Workum vanwege zijn verhuizing naar Hylpen. Na twee jaar bij de roodhemden keerde hij terug bij GAVC, hier heeft hij de afgelopen twee seizoenen in verschillende teams gespeeld. Met deze twee Hylpers als toevoeging aan de selectie van Amsterdam komt er een stuk ervaring bij.

Daarnaast is Hidde Blom vanaf volgend jaar ook weer in het groengeel te bewonderen. Blom heeft na een uitstapje bij de Wâlde, op divisieniveau gespeeld bij Heerenveense Boys. Aankomend jaar sluit Blom samen met, Niek Klaaren, Gino Sikkes en Eize Wester eenmaal per week aan bij de A-selectie en spelen zij hun wedstrijden bij de jeugd. Klaaren en Wester hebben afgelopen seizoen naast trainingen ook al mogen proeven aan het echte werk. Beide jongens hebben al een paar wedstrijden achter hun naam in het eerste.

Ook zijn wij blij dat het fundament, de jongens die er vanaf de wederopstanding van ons aller eerste blijven. Samen met de nieuwe aanwas, hebben Amsterdam en ‘DGL’ een mooie selectie tot hun beschikking. Na verwoede pogingen van een buurvereniging om een aantal eerste elftalspelers los te weken bij ons, ben ik blij te vermelden dat wij met zijn allen de stijgende lijn van de afgelopen twee jaar willen voortzetten naar de hogere regionen van de 5e klasse.

Op 15 augustus start de voorbereiding van het seizoen 23/24. De 25-koppige A-selectie bestaat volgend seizoen uit de volgende namen:

1.    Bastiaan Beintema

2.    Eise Blom

3.    Hidde Blom (Jeugd)

4.    Gert-Jan Bokma

5.    Jelmer Bokma

6.    Sjoerd Bokma

7.    Jeffrey Dijkstra

8.    Joon-Yke Hoekstra

9.    Eize Wester (Jeugd)

10.   Douwe de Jong

11.   Luut de Jong