We mogen weer!

Jaja, op het moment van schrijven zijn we zondag 27 augustus. De tweede week van de voorbereiding is ten einde. De eerste week stond in het teken van drie trainingen. Waar er met grote aantallen werd getraind onder leiding van onze eindverantwoordelijke: Wido Amsterdam.

Deze trainingen stonden in het teken van het duidelijk maken wat onze speelstijl gaat worden, wat conditiewerk en vooral lekker ballen met z’n allen. De nieuwe aanwinsten; Bastiaan ‘Bassie’, Yvo ‘Bob’ en Hidde ‘lil B’ lieten zich ook zien. Daarnaast, een oude bekende die ons vorig jaar zo nu en dan eens uit de brand heeft geholpen, Durk van Tuinen liet zijn voeten ook weer spreken. Hoogtepunt van de eerste trainingsweek: de training na de vrijdagsavond van IFKS. Waar sommigen braaf en nuchter, vroeg op bed zijn gegaan, waren er ook enkele die het tot de vroege uurtjes hebben doorgezet. Zij sloten daarom iets later aan. Ook waren er fanatiekelingen die de vrijdags alles hadden gegeven en daardoor de training aan zich voorbij moesten laten gaan. Desondanks hebben we een prima training gehad, alle drank van de vrijdags was er weer uitgezweet. De middags hebben we met z’n allen de teambuildingsessie van na de trainingsavond weer opgepakt en er weer een mooi feestje van gemaakt!

De tweede trainingsweek stond in het teken van oefenwedstrijden. Afgelopen dinsdag is er thuis geoefend tegen Blauwrood’20. Zij komen uit in de 5e klasse op zondag. Met een selectie van 21(!) man gingen wij de wedstrijd in. In deze wedstrijd werd er bij vlagen leuk gevoetbald. Aanvoerder ‘Bassie’ zette de lijnen van achteren uit. ‘Bob’ nam de leiding op het middenveld en ‘Abba’ was als vanouds de leider voorin. Een wedstrijd waar iedereen minuten heeft gekregen, waar er goed gevoetbald werd, en ook een verdiende overwinning binnen werd gehaald: 1-0. Doelpunt van Douwe ‘De do’. De score had veel hoger op kunnen lopen: de Bolswarders hebben Hessel ‘Meiland’ amper aan het werk gezet en het vizier van de groengelen stond nog niet op scherp.

Donderdags werd er getraind, wederom prima opkomst: 19 man. Hier werd verder getraind aan het opbouwen. Er werd rustig al gesproken over de clash van aanstaande zaterdag: uit tegen Oeverzwaluwen. Een tegenstander van groter formaat, Koudum is vorig seizoen gedegradeerd uit de 3e klasse en komt dit seizoen uit in de 4e klasse. Tevens, leuk om te benoemen: Er werd vanuit ‘Bjentsjesland’ getrokken aan twee van onze spelers. Een compliment voor beide spelers, des te mooier dat beide heren onze mooie club trouw zijn gebleven.

Zaterdag 14:30, sportpark de Sandobbe. Matchday. Met een selectie van 21 man hadden DGL en Wido voldoende keuze en smaken qua spelers. De eerste helft was het verschil qua klasse niet te zien, Hielpen had zelfs bij vlagen het heft in handen. Gelegenheidskeeper van dienst, Luut ‘Mr Pizza’, had een paar goede reddingen. Verder had Hielpen veel de bal. De tweede helft werden er wissels doorgevoerd aan beide kanten. Hierdoor veranderde het speelbeeld deels, Koudum zette meer druk en Hielpen probeerde er onderuit te voetballen. Dit lukte bij vlagen. Halverwege de tweede helft volgende er nog een paar wissels. Koudum had meer overwicht en drukte dit ook in de score. Na 90 minuten stond er een eindstand van 4-2 op het bord. Dit had eigenlijk minimaal 4-3 moeten zijn, ware het niet dat Durk ‘Mountain’ de jeugdkeeper van Koudum een succesje gunde.

Eindconclusie na twee weken ballen:

We zitten er lekker in, volgende week gaan we richting Sleat. Eerste wedstrijd in de beker. Ook een 4e klasser. Vandaag hebben we laten zien dat we daar weinig voor onder doen. Hopelijk zien wij jullie volgende week in Sleat langs de lijn, tot dan!