Hielpen recht zijn rug tegen Mulier

Na vijf wedstrijden staat Hielpen op een elfde plek met alleen rode lantaarndrager Woudsend onder zich. Na de zo goede start van het seizoen; gewonnen oefenwedstrijden, goede trainingen en goede bekercampagne hapert de motor van de trots van onze stad op voetbalgebied.

Na de blamage vorige week in de polder bij RKO (2-1) werd er een week radiostilte gehouden vanuit onze kanalen. Afgelopen zaterdag stond Mulier op het programma. Het was de vraag of deze wedstrijd door zou gaan. Door de hevige regenval werden er her en der wedstrijden afgelast. Maar niet in Hielpen. Om 13:30 verzamelden onze talenten zich in de kleedkamer. Dit gebeurde zonder gebroeders Kuipers, maar met Mo’tje. Mo is onder handen genomen door zijn arts en was herboren en als nieuw, met zijn praatjes, weer te vinden op de Meenskar.

Om 14:30 werd er afgetrapt op een regenachtig sportpark de Meenskar. Tegenstander Mulier stond voorafgaand aan de wedstrijd drie punten voor op ons vlaggenschip. Nog meer reden om vandaag met onze eerste driepunter aan de haal te gaan in de competitie, zou je zeggen.

Opstelling Hielpen: Luut ‘Mr. Pizza’ – Thomas ‘De Tank’, Sjoerd ‘Sopleppel’, Bastiaan ‘Bassie’ ©, GJ ‘Bokkie’ – Hotze ‘Mo’tje’, Hidde Blom (basisdebuut), Yvo ‘Bob’- Robin ‘Junior’, Rik ‘Rikkert’ en Robert ‘Daddy’.

Eerste helft was het weer slecht en het voetbal vanaf de gastheer hun kant nog slechter. Er werd gerust met een 0-2 achterstand. Hier viel niks op af te dingen, amper een schot op goal geweest, te veel ruimte geven aan de tegenstander in de duels, een middenveld wat te ver doorliep, waardoor de rode loper voor Mulier richting onze goal werd neergelegd voor de gasten.

In de rust zijn deze punten aangehaald, er werd gewisseld. Mo mocht douchen, Douwe ‘De Do’ was zijn vervanger. Durk ‘Mountain’ was de eerste helft al ingevallen voor ‘Bokkie’, die had een zware paar dagen gehad met de vrouw in Spanje.. vandaar dat hij liesklachten had.

Het weer werd er niet mooier op, maar de wedstrijd wel in de tweede helft. Er werd resoluut verdedigd, er was strijd te zien in de duels en er was meer driftigheid richting de goal van de gasten uit Mulier te zien. Aangekomen in minuut 56’, ‘De Do’ achter de bal voor een vrije trap van rond de 25 meter. Deze bal werd niet goed verwerkt door de keeper waardoor de goed spelende ‘Junior’ de bal kon intikken! 1-2. Nog geen twee minuten later mocht ‘De Do’ weer aanleggen, ditmaal voor een penalty nadat ‘Daddy’ werd neergehaald. Koelbloedig schoot ‘De Do’ de bal door het midden in het netje 2-2!

Om door te drukken bracht de technische staf nieuw bloed; ‘Rikkert’ en ‘Junior’ mochten plaats maken voor Sander ‘Sjans’ en Daniël ‘Likjen Jappe’ in minuut 70’. Nog geen acht minuten later was ‘Sjans’ op zijn tomos onderweg naar een doelpunt, ware het niet dat hij werd neergehaald in de zestien meter van Mulier… wederom een penalty! Ditmaal mocht ‘Daddy’ achter de bal plaatsnemen. Hij stuurde de keeper de verkeerde hoek in en bezorgde Hielpen de voorsprong.

In minuut 83’ mocht Hidde zijn rust pakken, na een goede wedstrijd maakte hij plaats voor Jeffrey ‘DJ volgende beat’. Met houden en keren, een paar countertjes die net niet goed vielen, floot de scheids na 90 minuten en blessuretijd af. De eerste driepunter van dit seizoen is binnen!

Een heerlijk gevoel, waar ons team en supporters enorm naar snakten. Dit werd uiteraard met zijn allen gevierd.

Aankomende week staat Udiros op het programma, om 14:30 in Nieuwehorne wordt er afgetrapt tegen de huidige nummer vijf. Hielpen is een plekje geklommen en komt in puntenaantal gelijk met Mulier. Kan Hielpen doorpakken en afstand nemen van de onderste regionen van de vijfde klasse? Kom dat zien in Nieuwehorne!