Voorbeschouwing Hielpen - LSC

Na twee voetbalvrije zaterdagen voor Hielpen 1 mag het aankomende zaterdag eindelijk weer het veld op voor het ’echie’.
Op 20 april werd er gewonnen van Woudsend (2-1) wat alweer de vierde zege op rij was. Mede door deze goede resultaten staat Hielpen er goed voor in de derde periode.
Met nog twee wedstrijden te gaan is de stand in periode drie als volgt:
1. HJSC met 15 punten
2. Hielpen met 12 punten (+7)
3. Arum met 12 punten (+4)
Omdat HJSC periode twee al heeft gewonnen wordt periode drie doorgeschoven naar de nummer twee van deze periode. Dit zal een nek-aan-nek race worden met Arum.
Aanstaande zaterdag treft Hielpen thuis op de Meenskar om 14:30 LSC uit Sneek. Zij zijn terug te vinden op plek zeven in de competitie, de uitwedstrijd werd nipt met 2-3 gewonnen door een heerlijke goal van Yvo ‘Bob’ de Roos in de laatste minuten van de wedstrijd.
Zaterdag 18 mei ’24 is de laatste competitiewedstrijd waar in een directe strijd met Arum zal moeten blijken wie van deze twee teams zich mag opmaken voor de nacompetitie. Omdat aanstaande zaterdag, tegen LSC, onze laatste thuiswedstrijd in de competitie op de planning staat betekent dit ook een laatste thuiswedstrijd in het eerste voor de stoppende Jelmer Bokma. Beter bekend als ‘Skombek’ en ‘Aete Henry’.  Na 22 (!!) seizoenen in Hielpen 1 te hebben gevoetbald vind Jelmer dat hij zijn sporen wel heeft verdiend. En dit heeft hij ook, daarom zal er tijdens en na de wedstrijd bij stil worden gestaan.

Graag zien wij jullie allen aanstaande zaterdag langs de lijn bij deze belangrijke en mooie wedstrijd. Oant snient!