De punten blijven in Hielpen

Met de spreekwoordelijke wind in de zeilen wordt er deze week aangetreden in de competitie, thuis tegen LSC. Met het einde van de competitie en dus de ontknoping in de competities staat er een spannende dag op het punt van beginnen voor alle amateurvoetballiefhebbers.
Na de training van woensdagavond was het dringen voor een plekje in de selectie voor de wedstrijd tegen LSC. Nagenoeg iedereen was fit, op de lang geblesseerde Mountain na, wat maakte dat er keuze was uit 25 (!) man. Na wikken en wegen kwam de TC met een sterke selectie op de proppen en kon er donderdag genoten worden van de hemelvaart-festiviteiten. Na de pilsjes op hemelvaart was er nog een delegatie die vrijdag voor de laatste aan het Cambuurplein richting Leeuwarden moesten.  Met genoeg goudgele rakkers en een geweldig punt tegen het altijd sterke Helmond Sport werd er weer koers naar Hielpen gezet aan het einde van de avond. Tussen dat moment en zaterdagochtend is er nog een welgemeend steuntje in de rug bij een dorpje verderop gebracht, gedurende de dag bleek dat dit niet heeft geholpen.

Zaterdag 11 mei. Zomerweer. Grote selectie, de mooi-weer-voetballers zijn ook weer van stal gehaald, tevens ook Mountain. Die mag vandaag zijn debuut maken als grensrechter omdat Bokma senior nog een paar kilometers moest maken voor de wandel Elfstedentocht, welke hij zonder blikken of blozen heeft gehaald, pure klasse! Om 13:30 zat iedereen in de box en de focus was gelijk aanwezig, geen rumoerigheid, Wido nam het woord en er was aandacht. Er stond vandaag wat op het spel en dit was aan alles te merken. Zaak was om deze gezonde wedstrijd om te zetten in een lekkere pot voetbal. Bij winst vandaag heeft Hielpen het grotendeels in eigen hand volgende week voor het behalen van de derde periode. Tegenstander LSC uit Sneek was het veld al op, Hielpen volgde voor een warming-up in het heerlijke zonnetje.

Na een goede warming-up werd de kleedkamer nogmaals opgezocht, voordat we onder leiding van de scheidsrechter over het bruggetje richting het veld gingen. Om 14:30 werd er afgetrapt door de blauwhemden uit Sneek. Opstelling Hielpen: Hessel ‘Meiland’ - GJ ‘Bokkie’, Sjoerd ‘Sopleppel’, Bastiaan ‘Bassie’ ©, Hotze ‘Mo’ - Douwe ‘De Do’, Joon ‘Messi v Meenskar’, Sander ‘Sjans’ - Yvo ‘Bob’, Remco ‘Abba' en Robin ‘Poeisz’. Wisselspelers: Rik ‘Rikkert’, Robert ‘Daddy’, Jelmer ‘Aete Henry’, Daniël ‘Likjen Jappe’, Thomas ‘De Tank’ en Luut ‘Mr. Pizza’.
De spanning die in de kleedkamer was te voelen voor het begin van de wedstrijd was ook te zien in de eerste helft. Het anders altijd makkelijk voetballende Hielpen van de afgelopen weken was in geen velden en wegen te bekennen. Hierdoor werden we de eerste helft terecht op achterstand gezet door de gasten uit Sneek. In minuut 11’ lag de 0-1 er al in nadat ‘Bob’ een hele goede kans net naast had geschoten viel de bal er bij de sneekers wel goed in. Na de achterstand ging het niet bepaald beter. Na enkele minuten werd er iets dieper druk gezet op de helft van de tegenstander waardoor zij minder vrij konden opbouwen. Hierdoor kreeg Hielpen iets meer grip op LSC. Dit leverde Hielpen weinig kansen op maar het begon bij vlagen iets volwassener weer te voetballen. Op slag van rust werd de marge verdubbeld voor de sneekers. Een bal die terug werd gespeeld viel in niemandsland waardoor de spits gemakkelijk kon afronden. Tijd voor een bakje thee en een portie zelfreflectie in de rust.

Dit moest anders, dus daarom ging het ook anders. Met drie wissels en een stevig woordje in de rust ging Hielpen op zoek naar drie goals. Waar het de eerste helft de jongens van LSC lekker stonden te ballen en Hielpen toeschouwer was, waren het de mannen van Hielpen die de tweede helft domineerden. Er werd weer gevoetbald. Een drietal goede wissels die perfect uitpakten. ‘Aete Henry’, in zijn laatste thuiswedstrijd voor het eerste zette de lijnen uit vanuit achterin. ‘Rikkert’ die weer ouderwets liet zien een heel lekker potje te kunnen voetballen én ‘Daddy’. Die voor het eerst dit seizoen mocht beginnen op de bank… schoot met scherp. Het was even wacht voordat de 1-2 viel. In minuut 70’ was het Rikkert die de bal heerlijk in de zestien lag waar Daddy wel raad mee wist. Zes minuten later op bijna identieke wijze gaf Rikkert weer een balletje op Daddy, die de 2-2 tegen de touwen aanschoot! LSC liep er bij als aangeschoten wild, rijp voor de slacht. Het duurde een kleine tien minuten voordat dit ook gebeurde. Een perfect aangesneden corner van Daddy zeilde over alles en iedereen naar de tweede paal waar ‘Bassie’ kon inkoppen, 3-2 Hielpen! De ontlading was groot, de remontada was daar!

De laatste minuten werden er nog wat kansen om de score iets op te laten lopen gemist maar dat mag niet deren. De scheidsrechter floot af, de punten blijven in Hielpen!
De derde helft in het zonnetje was heerlijk en rustig konden we vooruit blikken richting volgende week. Want dan mogen we aantreden in Arum, tegen Arum. In een directe confrontatie zal dit duel uitmaken wie er met de derde periode aan de haal gaat.
Op zaterdagmiddag 18 mei om 14:30 op Sportpark de Bining zal deze confrontatie plaatsvinden. Bij deze een oproep aan een ieder die onze SV een warm hart toedraagt af te reizen naar Arum!!

Tot dan!

Wedstrijdverloop