Hielpen 2 verliest in Stavoren van QVC 3

Op 11 mei stond de wedstrijd QVC 3 - Hielpen 2 op het programma. Dit was de eerste wedstrijd in 3 weken, na twee vrije weekenden. De thuiswedstrijd werd met 1-3 verloren. Ditmaal is er dan de gelegenheid om revanche te nemen. Met een keurkorps van 14 spelers werd de strijd aangegaan.

Vanaf het begin een goed spelent Hielpen 2. De eerste kans van de wedstrijd was wel voor QVC. De bal werd over geschoten. De tweede kans kwam op naam van Wieger. De bal werd goed lang gegeven van achteruit. Hij stuitte echter op de keeper. Tussenstand nog steeds 0-0. Hierna golfde het spel wat op en neer en kregen zowel Hielpen als ook QVC kansen. QVC benutte deze echter net iets beter. Uit een counter kon de Staverse spits niet bijgehouden worden. Met een verwoestend schot werd keeper Johan kansloos gelaten. Even later volgde ook de 2-0. De vrij staande speler kon de bal zo binnen tikken. 2-0 was ook de ruststand. Conclusie van de eerste helft: knap spel, echter QVC bleek effectiever voor de goal.

Het begin van de tweede helft begint wat rommelig. Hierdoor waren de beste kansen voor de thuisploeg. Met een aantal knappe reddingen hield Johan ons op de been. De eerste kans van de Hielper zijde was voor debutant Azis, die de bal bijna promoveerde tot goal. De keeper van QVC, kon de bal echter uit de lucht plukken. In het laatste stukje van de wedstrijd kreeg Hielpen nog een ontzettende knappe kans via Sharino. De keeper bleek echter een sta in de weg. Er bleek wel hands te zijn gemaakt. De penalty werd binnen geschoten door Tim, 2-1. In het vervolg kreeg QVC weer de overhand en scoorden zij nog éénmaal. De eindstand was dan ook 3-1. De volgende wedstrijd voor het tweede is thuis tegen Oudega (w) 2.