Voorbeschouwing Arum - Hielpen

In aanloop naar de laatste wedstrijd van de competitie liepen Arum en Hielpen geen averij op. Er werd verdienstelijk gewonnen van Blue Boys (1-3) en Hielpen wist thuis te winnen met een ware remontada tegen LSC (3-2). Kenmerkend voor de vorm waarin Hielpen de laatste wedstrijden in verkeerd was de tweede helft. Immers, werd er sinds 16 maart, RKO thuis (0-2), alleen maar gewonnen. In deze tweede helft liet de ploeg van trainer Amsterdam nogmaals eens zien dat dit Hielpen een ploeg is dat uit meerdere vaatjes kan tappen. Na een rumoerige eerste helft, waar misschien enige spanning in de beentjes parten speelde, stond het 0-2 voor de gasten uit Sneek waar niets op viel af te dingen. Na een drietal wissels ging de ‘Hylper-storm’ pas liggen nadat er een voorsprong op het bord stond.

Na afloop van de eenentwintigste speelronde ontlopen beide teams elkaar amper. In de tussenstand in de competitie is Hielpen terug te vinden op de vijfde plek met vijfendertig punten en volgt Arum op drie punten afstand op de zesde plek. Maar met zeven doelpunten voordeel lijkt het niet meer mogelijk voor Arum om over Hielpen heen te gaan in de eindstand van de competitie. Maar, dat is bijzaak. Wat er zaterdag écht op het spel staat? De derde periodetitel. Deze geeft recht op nacompetitievoetbal. Iets wat voor Arum bekend voor komt, vorig jaar behaalden zij dit ook door het behalen van een periode. Voor Hielpen is dit jaren geleden en wordt er dus ook massaal uitgekeken en genoten van de goede reeks die er op dit moment in de havenstad op voetbalgebied gaande is. Én, Hielpen heeft alles in eigen hand; in de derde periode staat Hielpen gezamenlijk met Arum op vijftien punten maar met twee doelpunten voorsprong qua doelsaldo heeft Hielpen aanstaande zaterdag aan een mogelijk gelijkspel genoeg in Arum.

Voor Arum is de opdracht helder; alleen winst zorgt hen de derde periode. De thuiswedstrijd werd met 3-2 gewonnen, net zoals alle voorgaande wedstrijden tussen beide ploegen ligt het altijd dicht bij elkaar. De verwachtging is dat dit zaterdag niet anders zal zijn. Het thuisvoordeel van de ‘kloiklûten’ kan meespelen, ware het niet dat Hielpen gedurende dit jaar aardig wat aan klantenbinding heeft gedaan met leuk voetbal en goede resultaten. Daarom bij deze een oproep aan iedereen die onze SV een warm hart toedraagt; kom ons aanmoedigen langs de lijn in Arum!

Om 14:30 is Sportpark de Bining in Arum het strijdtoneel voor de beslissing in de derde periode in 5A.
Wij gaan er alles aan doen om een goed seizoen te bekronen tot een onvergetelijk seizoen! Oant snient!