Hielpen 2 wint voor tweede keer dit seizoen

Op 1 juni stond voor het tweede de één na laatste wedstrijd op het programma, en wel tegen het vijfde elftal van WaterPoortBoys. Onze gasten uit Sneek waren nog vollop in de running voor het kampioenschap. Dit zorgde er voor dat een aantal van onze buren uit Workum aan het kijken waren tijdens deze wedstrijd. Workum 4, kan namelijk ook nog kampioen worden, afhankelijk van het resultaat.

Nu de wedstrijd. De eerste kans was voor het Hielper ensemblé. Daniël die stuitte uit een coutner, echter op de keeper van WPB. In het vervolg kreeg WPB eveneens een aantal knappe kansen op de openingsgoal. De grootste kans was een penalty. Deze werd echter knap gekeerd door keeper Remco. Even later was het dan toch raak. Vanuit een vrije trap werd de bal goed opgevangen. In eerste instantie kon Remco de bal nog keren, echter in de rebound was het alsnog raak. Even later hadden zowel de Hielpers alsook de gasten uit Sneek nog een aantal kansen, het bleef nog wel lang 0-1 door goed keepers- en verdedigingswerk over en weer. Eveneens werden er enkel kansen gemist.

In de tweede helft ging ook de wedstrijd weer op en neer. De Hielpers kregen een aantal kansen door onder andere van afstand op de goal van WPB te schieten. Tot goals kwam dit niet. Aan de andere kant kregen de gasten uit Sneek ook een aantal kansen, ook hieruit kwamen geen goals. In het vervolg werd het wel spannender. Ongeveer 20 minuten voor het einde kreeg het tweede meer aanvalskracht. Hierdoor kwamen er ook wat meer kansen. Vanuit een scrimmage en een prachtig schot kwam Hielpen op een prachtige 2-1 voorsprong. Voor het tweede ongekend! Vijf minuten voor het einde kreeg WPB ook nog een kans. De snelle spits van WPB kon vanaf randje 16 de bal knap binnenschieten, 2-2. Dit duurde tot ongeveer een minuut voor het einde. Er werd hands gemaakt en zodoende kreeg Hielpen een penalty. Deze werd verzilverd. De eindstand was dan ook 3-2 voor het tweede. Hiermee is de tweede overwinning een feit.

De laatste wedstrijd voor het tweede is thuis tegen Mulier 2.