Hielpen 2 verliest eerste competitiewedstrijd

Op 23 september stond voor Hielpen 2 de eerste competitiewedstrijd op het programma. Dit was tegen het 4e elftal van Scharnegoutum. De laatste wedstrijd van vorig seizoen was tegen het 4e elftal van SDS in Hindeloopen. In deze wedstrijd werd na een ware machtstrijd jammer genoeg net verloren. Het was dus zaak om de goede lijn van afgelopen seizoen door te zetten.

Nu de wedstrijd. Vanaf het begin was te zien dat het tweede goed begon. Tot echt hele grote kansen leidde het echter nog niet. Scharnegoutum zat er daarentegen een aantal keren goed bij. Doordat onze keeper een aantal keren goed uit kwam, konden zij niet tot hele grote kansen komen. Dit duurde tot ongeveer de 30ste minuut. Een aanval vanaf de linkerflank werd knap afgerond. De bal werd goed tussendoor gespeelt, waarna de bal achter onze keeper belandde.

In het vervolg kreeg het tweede een aantal goede mogelijkheden om op gelijke hoogte te komen. De corners kwamen goed voor de goal van Scharnegoutum. Echter deze mochten tot dan toe nog niet in een goal worden omgezet. Tot dat éne moment. Weer een goede corner. Deze werd door Gysbert op prachtige wijze achter de keeper van Scharnegoutum gekopt, 1-1. In het vervolg ging het beeld door. Het 2e speelde knap, echter had Scharnegoutum wel het betere van het spel. Dit resulteerde dan ook in veel druk. Jelle hield hierbij knap de goal schoon, echter vlak voor rust kwam nog de 1-2 op het scorebord. Vanaf de rechterflank van het veld werd de bal over alles en iedereen heen geschoten en kwam deze terrecht bij de spits van Scharnegoutum, die andermaal de bal achter Jelle kreeg. Zodoende dus een ruststand van 1-2. Een strijdend en goed voetballend Hielpen, waar Scharnegoutum wel de betere kansen had.

In de tweede helft een totaal andere wedstrijd. Hielpen zette het goede spel van de eerste helft door. Hierdoor hong erg lang de gelijkmaker in de lucht. Deze kwam er maar niet. Door goed keeperswerk van Scharnegoutum en enige scherpte lukte het maar niet. Daarentegen scoorde Scharnegoutum wel de 1-3. Een bal werd niet goed verwerkt door de Hielpers en kwam terecht voor de voeten van de tegenstander. Die wist hier wel raad mee, 1-3. In het vervolg ging Hielpen ook nog opzoek naar de zo verdiende extra goal. Uit een vrije trap werd uiteindelijk knap de 2-3 gescoord. Hiern hadden Ruurd, Sjoerd en Jildert de grootste kansen om de gelijkmaker op het scorebord te zetten. Het mocht echter niet zo wezen. De eindstand was dan ook 2-3. Daar waar een gelijkspel meer dan verdient was geweest. De volgende wedstrijd is in IJlst tegen IJVC 3. In deze wedstrijd weer nieuwe ronde nieuwe kansen en met het goede spel kan er zomaar een mooi resultaat in het verschiet liggen.