Hielpen 2 speelt gelijk tegen Bakhuizen 2

Op 7 oktober stond voor het tweede de wedstrijd tegen Bakhuizen 2 op het programma. Dit is de 3e wedstrijd van de competitie en tot dusver kan de conclusie worden getrokken, dat het tweede goed voetbalt. Het scoren is echter nog wel lastig. Met welgeteld 17 man werd de stijd aangegaan. Een ware luxe!

Vanaf het begin had het tweede dan ook het betere van het spel. Tot echt grote kansen kwam het nog niet. Tot circa minuut 20. Ruurd kwam goed op en gaf de bal voor. De bal werd vervolgens door alles en iedereen gemist. Jammer maar helaas, geen goal. Tussendoor kreeg Bakhuizen ook een aantal kleine kansjes. Deze werden goed opgevangen door keeper Jelle en anders goed gekeerd, door de solide Hielper verdediging. Na ongeveer een half uur spelen kwamen Teake en Gino erin voor Freerk en Sharino. Na vijf minuten kwam Gino goed om de Bakhuister verdedigers. Hij omspeelde ook de Bakhuister keeper, waarna Sjoerd deze bal netjes binnen schoot, 1-0. Een niet meer dan terechte tussenstand. Met 1-0 werd ook de rust ingegaan.

In de tweede helft een vergelijkbaar beeld. Hielpen had veel de bal en de Bakhústers aasten vooral op de counter. Zo kregen de Hielpers ook de nodige kansen. Een knappe voorzet kwam terecht bij Sjoerd, die de bal net over kopte. Uit een vrije trap wist, trainer Johan nog de paal te raken en even later werd weer de paal nog een keer geschampt. Alles ten spijt bleef het lang 1-0. Tot circa 20 minuten voor het einde. Door miscommunicatie achterin kon de Bakhúster spits de bal oppikken en de bal makkelijk achter Jelle prikken. In het vervolg werd het goede spel doorgezet. Kansen te over voor de Hielpers. Uit een kluts kreeg uiteindelijk Freark de bal voor de voeten, die hier wel raad mee wist, 2-1. Hierna kreeg Bakhuizen nog twee kansen. De eerste werd goed opgevangen door de verdedigers. De tweede kans jammer genoeg niet. Het schot werd vanuit een vrije schot kans in het hoekje geprikt. Jammer maar helaas voor de Hielpers, was de eindstand 2-2. De volgende wedstrijd is in Sneek tegen WPB 5.