SV Hielpen 2 verliest in Sneek

Op 14 oktober stond voor Hielpen de 4e competitiewedstrijd op het programma. Dit was tegen de Sneker ploeg WaterPoort Boys, oftewel Wéé Péé Béé. Na het goede spel van vorige week was er alles aan gelegen om de verdiende eerste overwinning dan toch over de streep te trekken. Dit moest dan gebeuren met een keurkorps van maar liefst 16 spelers.

Het eerste begin ging qua spel gelijkop. De beste kansen waren er echter wel voor de ploeg uit Sneek. De kwalitatief goede spelers van de Snekers waren de Hielper verdedigers te machtig. Zo waren de snelle spitsen van WPB de Hielpers te snel af en scoorden ze hierdoor 2 maal, 1-0 en 2-0. Verder werd er vanaf de linker flank een bal knap voor gegeven. Jammer voor de Hielpers werd deze ook knap binnen gekopt. Hierdoor stond Hielpen al snel op een 3-0 achterstand. Aan de andere kant waren Gino en Sjoerd een keer dicht bij een goal, maar het mocht niet baten. Vlak voor rust werd het ook nog 4-0.

In de rust werd er wat gewisseld en het hier en daar tactisch anders ingestoken. In het begin van de tweede helft leek dit goed uit te pakken. We kregen een aantal knappe kansen via onder andere Gino en Jildert. Gino brak uit en één op één met de keeper kwam er jammer genoeg geen goal. De bal van Jildert balande eveneens in de handen van de keeper.
Aan de andere kant kwamen de Snekers echter ook weer een aantal keren gevaarlijk bij de goal. De anders zo solide verdiging werd weer op de proef gesteld. Door een voorzet van de Snekers kwam de bal terecht bij de spits met nummer "80". Die schoot de 5-0 binnen. Lang bleef het spelbeeld gelijk met Hielper en Sneker kansen, echter de goals vielen wel aan de verkeerde kant. Zodoende kwam er uiteindelijk een score van 7-0 als eindstand op het scorebord.
De eerst volgende zaterdag is het tweede vrij. De volgende wedstrijd is om 14:30 thuis in de derby tegen Workum 4.