Hielpen 2 verliest in Witmarsum

Na de goede wedstrijd thuis tegen Workum 4, stond dit maal de uitwedstrijd in Witmarsum tegen het tweede elftal van Mulier op het programma. Sailland detail: het eertse speelde thuis tegen het eerste team van Mulier. Deze wedstrijd vond ook plaats om half drie.

Nu de wedstrijd. Met het goede spel tegen Workum zou er dus vanalles mogelijk zijn. Echter kwam het direct al bedrogen uit. Door balverlies kwam Mulier al binnen één minuut op voorsprong. De bal werd in de voeten gespeelt van de tegenstander en zij wisten hier wel raad mee. In het vervolg van de wedstrijd kregen de gastheren uit Witmarsum veelal de bal. Aan de andere kant werd de keeper van Mulier op een vrije trap van Dirk na, niet op de proef gesteld. Tot een kwartier voor rust bleef dit grotendeels het spelbeeld. Het spel golfde op en neer, maar tot echte grote kansen kwam geen van beide ploegen. In dit kwartier werd keeper Jelle nog wel één keer getest. Het schot van de Witmarsummer spits werd knap gekeerd. Waardoor de tussenstand ook 1-0 bleef.

In de tweede helft bleef het spelbeeld vergelijkbaar. Ook weer kwam Mulier binnen een aantal minuten tot een kans en goal. Een laag schot van buiten de 16 meter werd knap ik de lage hoek geschoten. In het vervolg probeerden de Hielpers het nog wel, maar op een knappe aanval van Wieger na kwamen er geen kansen meer. Aan de andere kant kregen de Witmarsummers nog wel kansen. Deze werden allemaal knap gekeerd door Jelle tot 5 minuten voor het einde. Uit een doodspelmoment wist de vrijstaande spits wel raad; 3-0. Dit bleek ook de eindstand.

De volgende wedstrijd voor Hielpen 2 is thuis om half drie tegen Balk 4.