Hielpen 2 verliest laatste wedstrijd voor de winterstop

Op 16 december stond voor Hielpen 2 de laatste wedstrijd voor de winterstop op het programma. Dit betrof de inhaalwedstrijd tegen Balk 4. Eerder was namelijk deze wedstrijd afgelast, omdat het veld niet bespeelbaar was. Ander detail was het feestje in Leeuwarden, afgelopen vrijdag. Dit moest ervoor zorgen dat met al te weinig zorgen de overwinning over de streep zou worden getrokken.

Vanaf het begin bleek het tweede ook goed voor de dag te komen. Wieger stoomde gevaarlijk op. De bal ging echter net voorlangs. Een minuut later kreeg Hielpen zowaar weer een kans. De bal kon echter net niet aangeraakt worden door Johan. De tussenstand was hierdoor nog steeds 0-0. En als je de goal zelf niet maakt, dan doet de tegenstander dat wel voor je... Bij de eerste beste aanval van Balk was het wel raak. Vanaf de rechtflank werd de bal goed voor gegeven, waardoor Balk binnen kon tikken. Even later weer een goal. De bal kwam door het midden en de speler van Balk wist hier wel raad mee. Zodoende stonden wij al vrij snel met 0-2 achter. We zetten hierna nog knap druk om toch die zo verdiende goal te scoren. Deze kwam er ook. In de 16 meter werd de Hielper speler neergehaald en de penalty werd verzilverd door Johan. De ruststand was hiermee dan ook 1-2.

In het begin van de tweede helft was de goede organisatie van de eerste helft weg. Dit resulteerde in verschillende kansen voor Balk en ook dus goals. Ondanks dat we wel een aantal keren gevaarlijk voor de Balkster goal konden komen, vielen de goals toch aan de andere kant. Zo stond het binnen de kortste keren 1-6. We kregen uiteindelijk nog wel een goal. Een prachtig afstandschot van Daniël belandde achter de keeper. De eindstand hiermee was dan ook 2-6.

De eerste wedstrijd na de winterstop is thuis de inhaalwedstrijd thuis tegen QVC 3.