Hielpen 2 heeft eerste overwinning te pakken!

10 februari was het dan zover. De eerste wedstrijd voor Hielpen 2 na de winterstop. Dit betrof de thuiswedstrijd tegen het derde elftal van IJVC. De heenwedstrijd eindigde in een 8-0 verlies en was eveneens de wedstrijd waarbij het verschil in score grootste bleek. Deze ronde nieuwe kansen.

Vanaf het begin was te zien dat het tweede sterk voor de dag kwam. Dit resulteerde in vele kansen. Zo was bij de eerste de beste aanval het ook direct raak. Gino stoomde aan de linkerkant van het veld op. Doormiddel van een goede dribbel en het uiteindelijke schot liet hij de keeper kansloos, 1-0. De tweede kans van de wedstrijd kwam op naam van Jildert die vanaf het middenveld opstoomde en de bal op de keeper schoot. In de rebound schoot Sjoerd ook op de keeper. Aan de andere kant waren onze gasten uit IJlst ook dicht bij een aantal kansen. Jelle wist echter in vele gevallen de bal goed uit de lucht te plukken of kwam er goed tussenin. In het vervolg kreeg Hielpen uit een counter weer een kans via Gino, die één op één op de keeper stuitte. De stand bleef 1-0, dit tot vlak voor rust. Een voorzet werd niet goed verwerkt door de keeper en Wisse wist de bal zo binnen te werken. De ruststand was dan ook 2-0 in het voordeel van het tweede.

In de tweede helft ging het tweede door waar het de eerste helft was geëindigd, kansen creëren. Die kwamen er ook, echter wilde de bal er niet in. Na circa 10 minuten werd Gino hardhandig neergehaald. Dit resulteerde erin dat het tweede gedurende een korte periode tegen 10 man speelde. In deze periode kwam de bal vanuit een mooie aanval bij Wieger terecht, die de bal rustig achter de keeper prikte, 3-0. In het vervolg kwamen de IJlsters nog een aantal keren gevaarlijk voor de Hielper goal, echter tot hele grote kansen leidde dit niet. Vanuit een corner scoorden de gasten dan toch. De bal werd gevaarlijk voorgegeven en deze werd niet goed verwerkt, 3-1. In het vervolg ging de wedstrijd nog op en neer, maar het slotakkord werd toch gegeven door de Hielpers. Bij een vergelijkbare aanval als de 3-1, werd de  keeper kansloos gelaten. Teake schoot de bal rustig binnen, 4-1. Dit bleek ook de eindstand te zijn. Hiermee is de eerste overwinning voor het tweede een feit!

De volgende wedstrijd voor het tweede is uit tegen Oudega (W) 2.