De wedstrijd die geen winnaar verdiende

17 februari was de dag dat de inhaalwedstrijd tussen Oudega (w) 2 en het tweede op het programma stond. De laatste wedstrijd werd knap door het tweede gewonnen tegen IJVC 3. Dit betekende ook de eerste overwinning van dit seizoen. Met dit gegeven en het goede spel van afgelopen week, was er zomaar van alles mogelijk tegen de ploeg die boven ons stond op de ranglijst.

Nu de wedstrijd. Hielpen mocht aftrappen en begon ook goed. Tot echt grote kansen kwam het niet, maar het had wel het iets betere van het spel, waardoor het een aantal keren gevaarlijk op de Oudegaaster kant kon komen. Zo werd een aantal keren goed de bal naar voren gespeeld door onder ander Joon Yke. De Oudegaaster verdedigers en keeper maakten echter iedere bal die tot kans kon worden gepromoveerd onschadelijk. Dit tot ongeveer 20 minuten. Door goed spel kwam Ruurd één op één met de keeper, echter door een andere keuze kwam dit niet tot een schot. Aan de andere kant kwam Oudega ook een aantal keren door, dit kwam echter niet verder dan een aantal afstandschoten. Verder zat Jelle er nog een keer goed tussen, waardoor Oudega niet tot een kans kwam. De ruststand was dan ook logischerwijs 0-0.

In de tweede helft kwam Hielpen niet meer tot grote kansen. Met veel verdedigend werk kwam ook Oudega (w) niet tot echte kansen. De bal werd verder vakkundig heen en weer gepingpongt, wat ook ongeveer symbool stond voor het verdere vervolg van de wedstrijd. De eindstand was dan ook 0-0. Met het binnenhalen van dit punt is het tweede in 2024 nog ongeslagen! De volgende wedstrijd voor het tweede vindt plaats over twee weken om 13:30 tegen het tweede van Bakhuizen.