Hielpen 2 verliest voor het eerst in 2024

Op 2 maart stond voor Hielpen 2 de derde wedstrijd na de winterstop op het programma. Ditmaal was het tegen het tweede elftal van Bakhuizen. De eerste seizoenshelft, heeft het tweede afgesloten met welgeteld één punt en dit was, jawel, tegen de huidige tegenstander. De thuiswedstrijd eindigde in een 2-2 gelijkspel. Dit en de laatste twee resultaten bieden hoop op een goed einde van de wedstrijd.

Het tweede begon niet scherp aan de wedstrijd. Al snel kreeg Bakhuizen dan ook al een aantal kansen. Bij de eerste kopkans kon de bal nog goed worden gekeerd. Met veel kunst en vliegwerk werd de bal weggeschoten. vijf minuten later was het jammer genoeg wel raak. De bal werd niet goed verwerkt en opgepikt door de tegenstander. De aanvaller werd aangespeelt en deze schoot de bal onberispelijk binnen vanaf ongeveer 11 a 12 meter in de korte hoek, 1-0. Even later was het weer raak. Op de rechtervlank stoomde de Bakhuister speler op. Deze gaf de bal goed voor en de vrijstaande spits, wist ook deze bal in de hoek achter keeper Jelle te krijgen. In het vervolg hield Bakhuizen wel het betere van het spel. De Hielpers kwamen aan de andere kant niet tot grote kansen. Er waren nog wel een aantal afstandschoten, maar hier kwam niet veel gevaar uit. De tussenstand was dan ook 2-0.

In de tweede helft een totaal ander Hielpen, dat sterk voor de dag kwam. Zo waren ook de beste kansen voor de Hielpers. Bij verschillende aanvallen bleek de keeper van de tegenstander, de aanvallen goed te verwerken. Dit duurde tot het moment dat uit een counter Hotze de bal goed oppikte. Hij wist één op één met de keeper tot een goal te komen. Aan de andere kant was Bakhuizen ook nog dicht bij een goal. Via de onderkant van de lat kwam de bal voor de doellijn terecht. De bal werd vervolgens vakkundig weggewerk door de Hielper verdedigers. Verder was Hielpen nog dicht bij de 2-2. Folkert kreeg niet de kans om de bal goed onder de controle te krijgen. Zodoende bleef het 2-1 voor de gastheren uit Bakhuizen. Hiermee verloor het tweede de eerste wedstrijd in het nieuwe jaar, jammer genoeg. Daar waar op basis van de tweede helft wellicht meer verdient was. De volgende wedstrijd is thuis tegen WPB 5.