Hielpen blijft winnen

In de weg richting nacompetitie zijn er nog vier finales voor de mannen van trainer Wido Amsterdam en leider Sybrand Kruis. Eerste horde van de vier is het treffen met Bakhuizen. De thuiswedstrijd ging verloren (0-2) tegen de nummer laatst van de competitie, dus er valt wat goed te maken. Om 13:00 uur zaterdagmiddag werd er koers gezet richting Bakhuizen. Omdat ‘Meiland’ een goede vrijmibo had gehad werd hij voor de zekerheid nog gebeld om te checken wat zijn status was.. maar 12:59 kwam hij precies op tijd aanzetten! Aangekomen in Bakhuizen, zonder kleerscheuren, wegpiraat ‘Mo’ was een van de mannen die hun stuurkunsten mocht laten zien. Op een kleine misselijkheid van ‘Bob’ die achterin zat bij de wegpiraat na, geen averij opgelopen. Na een korte veldinspectie en een bakkie werd de kleedkamer opgezocht. Na het draaien van wat opbeurende hitjes werd het strijdplan van vandaag besproken. Met bovenaan in het groot de titel in dikgedrukte letters: ‘NOG 4 FINALES’.  Wat voor zichzelf sprak. We kwamen voor drie punten en niks minder. De warming up op het veld was goed, het wat ietwat benauwd en het veld was stroef, maar we mogen niet klagen dus doen dat ook niet.

Om 14:30 begint de bal te rollen en ziet het toegestroomde publiek Hielpen starten met de volgende namen in het veld; Hessel ‘Meiland’ - GJ ‘Bokkie’, Sjoerd ‘Sopleppel’, Bastiaan ‘Bassie’ ©,  Hotze ‘Mo’ - Douwe ‘De Do’, Joonyke ‘Messi v Meenskar’, Yvo ‘Bob’ - Robert ‘Daddy’, Remco ‘Abba’ en Robin ‘Poeisz’. Wisselspelers van vandaag: Luut ‘Mr. Pizza’, Sander ‘Sjans’, Rik ‘Rikkert’, Jelmer ‘Aete Henry’ en Thomas ‘De Tank’. Vanaf start van de eerste helft was het duidelijk dat een vleugellam Bakhuizen, drietal basiswaardige aanvallers waren afwezig, niet het spel ging maken vandaag. Aan Hielpen dus om het spel te maken en de bal snel rond te laten gaan. Bij vlagen lukte dat in de eerste helft en wordt er soms heel aardig gevoetbald met goede combinatie over voornamelijk de rechterkant van het veld. Het trio ‘Bob’, Mo’ & ‘Poeisz’ weten elkaar goed  te vinden. Na een aantal goede kansen valt de eerste bal in het netje. Uit een voorzet word de bal door een verdediger van Bakhuizen achter de eigen keeper gewerkt, de verdiende 0-1 voor Hielpen! Naast dat de coaches langs de lijn wel eens wat roepen en coachen deed de scheids her en der ook wel aan wat coachen, wat tot wat gelach volgde in het veld en in de kleedkamer. Ging Hielpen dan rusten met een magere 0-1 voorsprong? Zeker niet. In minuut 44’ kon ‘Daddy’ afwerken na een goede pass van de al wekenlang goed spelende ‘Mo’. 0-2 Hielpen!

In de rust werd er niet gewisseld en werd het een en ander besproken. Meer van hetzelfde in de tweede helft en dan kan je hier vandaag wel uitlopen richting een dikke uitslag.
Maar bij de start van de tweede helft is er toch iets van gemakzucht waardoor Hielpen niet zo goed voetbalt, als in de eerste helft. De afspraken vervagen waardoor Bakhuizen iets makkelijker mee kan komen in de wedstrijd. Dit leidt tot een aantal gevaarlijke corners maar niet tot een 100% doelkans. Die komt er wel in minuut 59’, aanvaller van Bakhuizen kapt ‘Sopleppel’, deze wil zich herstellen maar doet dit volgens de scheids met een overtreding, dus penalty voor Bakhuizen. Deze werd benut, doelpunt Bakhuizen 1-2. Daarna werd er gelijk gewisseld, ‘Messi v Meenskar’ en ‘Bokkie eraf voor ‘Sjans’ en ‘Aete Henry’. In een wedstrijd die nooit spannend hoefde te worden, werd het op deze manier wel spannend. Uiteindelijk pas in minuut 80’, nadat er heel wat Hielper kansen niet werden benut, maakte ‘Abba’ er 3-1 voor Hielpen van! Wederom een assist van ‘Mo’.  Daarna maakten ‘Poeisz’, ‘Daddy’ en ‘Sopleppel’ plaats voor ‘Rikkert’, ‘Mr. Pizza’ en ‘De Tank’.  In de laatste minuten werd er niet meer gescoord en floot de goede scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd, Hielpen neemt de drie punten mee naar huis!

De derde helft werd afgetrapt in de kantine van Bakhuizen en vervolgens deels voortgezet in het feestgedruis op Brêgepop en in de woonkamer van ‘DGL’. De overwinning is goed gevierd en ondertussen begint het einde van de competitie dichterbij te komen. Met nog drie wedstrijden te gaan staat Hielpen op pole posititon samen met Arum voor een plek om deel te mogen nemen in de nacompetitie. Aanstaande zaterdag willen we onze zegenreeks voort zetten tegen Woudsend thuis op de Meenskar. Om 15:00 uur trappen we af, hopelijk tot dan!